استاندار کرمانشاه گفت : سرعت و موفقیت در بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق زلزله زده استان را مدیون مشارکت خوب مردم در امر بازسازی هستیم.

موفقیت در بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاهبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در آیین افتتاح ۲۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان که امروز (۱۳ اسفند) با حضور رییس کمیته امداد در روستای "بی نهر سفلی" بخش گهواره شهرستان دالاهو برگزارشد، با اشاره به زلزله بزرگ سال گذشته ازگله در کرمانشاه و گستردگی تخریب آن، گفت : در این زلزله ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در شهرستان‌های متاثر از این حادثه دچار آسیب شد.

وی گفت : از این تعداد ۶۷ هزار واحد تعمیری و ۳۷ هزار واحد احداثی بود که البته بخشی از این واحد‌های احداثی واحد‌هایی هستند که به علت فرسودگی آن‌ها را وارد مدار بازسازی کردیم.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: تاکنون مرمت ۶۱ هزار واحد تعمیری را به اتمام رسانده ایم و ۲۵ هزار واحد احداثی نیز بازسازی شده است.

وی گفت: در بازسازی واحد‌های روستایی پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی داریم، اما باتوجه به اینکه شرایط بازسازی در شهر‌ها متفاوت است، میانگین پیشرفت واحد‌های شهری به ۷۰ درصد رسیده است.

بازوند اعلام کرد: امیدواریم سال ۹۸ شاهد پایان کار بازسازی در مناطق زلزله زده استان باشیم.

وی با بیان اینکه مردم مناطق زلزله زده در بحث بازسازی‌ها مشارکت خوبی داشتند، یادآورشد: اگر موفقیت و سرعتی در بازسازی‌ها داشتیم، مدیون مشارکت مردم است.

وی همچنین در خصوص بار مالی زلزله برای دولت هم گفت: در مجموع جبران خسارات زلزله و امهال تسهیلات زلزله زدگان برای دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: دولت علیرغم همه تنگنا‌هایی که در بحث اقتصادی داشت، اما برای تامین اعتبار بازسازی مناطق زلزله زده کم نگذاشت .

 

 

انتهای پیام/د

۱۰۴ هزار واحد مسکونی در شهرستان‌های متاثر از حادثه زلزله دچار آسیب شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.