جلد نخست فرهنگ موسیقی هاروارد در گیلان منتشر شد .

انتشار فرهنگ موسیقی هاروارد در گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: نخستین جلد فرهنگ موسیقی هاروارد شامل حروف‌A و B تالیف مایکل راندل، ترجمه عادل شاهنده و ویراستاری علی احمدی‌فر منتشر شد.

وی با بیان اینکه، فرهنگ موسیقی هاروارد یکی از معتبرترین و تخصصی‌ترین فرهنگ لغات موسیقی در جهان است، افزود: این فرهنگ موسیقی به طور کاملاً تخصصی به ریشه‌یابی و توضیح مفصل لغت‌های تخصصی موسیقی می‌پردازد، به‌گونه‌ای که برخلاف بسیاری از فرهنگ‌های معتبر موسیقی به معرفی آهنگسازان برجسته و آثار ایشان نمی‌پردازد.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: یکی از نکات قابل توجه این کتاب معرفی بسیار گسترده فرهنگ‌های موسیقی ملل و نواحی جهان است.

قاسم مصفا با اشاره به ترجمه اصطلاحات موسیقی در این فرهنگ، افزود: در این کتاب سعی شده اصطلاحات تخصصی موسیقی همان طور که در منابع علمی موسیقی جهان مرسوم است به تلفظ زبانی ریشه اصلی آن لغت نوشته شود، به عنوان مثال در این فرهنگ دستگاه و ردیف با همان تلفظ ایرانی آن به انگلیسی نوشته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد:این فرهنگ موسیقی در ١٠٠٠ نسخه، به قیمت ٣٠٠ هزار ریال و به همت انجمن موسیقی استان گیلان روانه بازار نشر شده است.

 

انتهای پیام / ق

 

فرهنگ موسیقی هاروارد در گیلان به چاپ رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.