برای چهارمین سال پیاپی عناوین کتاب‌های انتشار یافته درگیلان رکورد داشته است.

ثبت رکوردی جدید در حوزه انتشار کتاب در گیلانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این‌که ٨٠٨ عنوان کتاب پارسال در گیلان منتشر شد، در حالی که این رقم در سال ٩٥، ٧٦٠ عنوان بوده است؛ گفت: برای چهارمین سال پیاپی، عناوین کتاب‌های انتشار یافته در استان رکورد داشته است.

وی افزود: شمارگان کتاب‌های انتشار یافته در سال ٩٦، یک میلیون و ٣٢٥ هزار و ١٥٠ نسخه بوده که ١٨٢ عنوان کتاب با شمارگان ٥٠٩ هزار و ٢٠٠ نسخه، به حوزه کودک و نوجوان اختصاص داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ٧٤٠ عنوان از کتاب‌های انتشار یافته پارسال تألیفی ٢٠٢ مولف استان و ٥٤ عنوان دیگر ترجمه بوده است و همچنین ٥٩٤ عنوان از این کتاب‌ها را کتاب‌های چاپ اول تشکیل داده‌اند.

فاضلی افزود: ١٧١ ناشر در گیلان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد، دفتر فعالیت ١٣٥ ناشر در مرکز استان است و پارسال ٤٤ ناشر استان فعال بودند.

وی گفت: ٢٨٥ باب چاپخانه شامل سیلک اسکرین، دیجیتال و افست و ١٢ باب لیتوگرافی در استان، مجوز فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: تعداد نمایشگاه‌های کتاب برگزار شده در سال ٩٦ در گیلان ١٠٣ مورد بوده است و بیش از ١٦٠ هزار تفر از این نمایشگاه‌ها بازدید کردند.

فاضلی کتاب را یکی از مهمترین ابزار‌های اصلی در مقوله فرهنگ خواند و گفت: با کاربردی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه می‌توان شاهد افزایش شور و نشاط بود.

وی نیازسنجی جامعه برای مطالعه را مهم دانست وتصریح کرد: تا نیازی نباشد، مطالعه معنا پیدا نمی‌کند و احساس نیاز در جامعه  برای مطالعه حائز اهمیت است.

انتهای پیام /ق

رشد عناوین کتاب های انتشار یافته در گیلان

برچسب ها: وزارت ارشاد ، باز نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.