مدیرکل شیلات گیلان گفت: صیادان گیلان از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۷۸۲ تن ماهی کیلکا از دریای خزر صید کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسحاق شعبانی، مدیرکل شیلات گیلان گفت: صیادان گیلانی از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۷۸۲ تن ماهی کیلکا از دریای خزر صید کردند، که این میزان صید نسبت به مدت مشابه پارسال ۳ درصد بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه، صیادان گیلانی با این مقدار از ماهی‌های صید شده ۷۳ میلیارد ریال درآمد کسب کردند، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال شاهد روند روبه رشد افزایش صید ماهی کیلکا و همچنین رونق درآمد صیادان باشیم.

مدیرکل شیلات گیلان، با اشاره به اینکه ۵ درصد از کیلکای صید شده به مصرف خانوار‌ها می‌رسد، گفت: مابقی ماهی‌های کیلکا در فرآیند تهیه خوراک ماکیان و پرورش ماهی به پودر ماهی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه، کیلکا ماهیان با وجود جثه کوچک خود دارای ارزش غذایی بسیار بالایی هستند، افزود: شیلات استان گیلان با هدف بازسازی و حفظ ذخایر کیلکا ماهیان دریای خزر و برای جلوگیری از صید بی‌رویه، کاهش شناور‌های صید کیلکا را در چند سال اخیر در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل شیلات گیلان، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ صیاد گیلانی به همراه ۳۰ فروند شناور مشغول صید کیلکا ماهیان از دریای خزر هستند، تصریح کرد: آنچوی، چشم درشت و معمولی از گونه‌های مختلف ماهی کیلکا در دریای خزر محسوب می‌شوند.

 

انتهای پیام/م.ع

صیادان گیلانی بیش از ۵ هزار تن ماهی کیلکا از دریای خزر صید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.