رئیس گروه امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : ۱۲ موزه استان آماده بازدید گردشگران در ایام نوروز می‌شوند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اکرم طهماسبی رئیس گروه امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : در آستانه فرا رسیدن نوروز نسبت به آماده سازی موزه‌ها برای بازدید مهمانان نوروزی با طراحی سفره‌های هفت سین و زیبا سازی محیطی در قالب گلکاری و چمن کاری تکایای معاون الملک و بیگلربیگی اقدام می‌شود.

وی گفت : همچنین در دو تکیه معاون الملک و بیگلربیگی محوطه‌ای به عنوان شربت خانه جهت پذیرایی از مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

رئیس گروه امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان داشت: ۱۲ موزه شامل طاقبستان، محوطه جهانی بیستون، مجموعه تکیه معاون الملک که در آن عکاس خانه با لباس محلی و موزه مردم شناسی وجود دارد، مجموعه تکیه بیگلربیگی با داشتن دو موزه پارینه سنگی و موزه خط و کتابت همچنین معبد آناهیتا علاوه بر موزه‌های مردم شناسی در شهرستان‌های سنقر، پاوه، دالاهو و صحنه در کرمانشاه وجود دارد.

وی گفت: در ایام نوروز بیشتر موزه‌ها از هشت صبح تا هشت شب و در طاقبستان از هشت صبح تا ۱۰ شب آماده پذیرش مهمانان نوروزی هستند.

طهماسبی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۷۶ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کردند، تصریح کرد: ۹۹۰۰ گردشگر خارجی نیز از این موزه‌ها بازدید داشته‌اند که در این میان طاقبستان با ۳۶۹ هزار نفر بیشترین بازدید کننده را داشته است .

 

 

انتهای پیام/د

آماده سازی موزه‌ها برای بازدید مهمانان نوروزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.