رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: متأسفانه مسأله آب در سرلوحه برنامه ما قرار نگرفته است.

مسأله آب در برنامه بنیادی ما قرار نگرفته استبه گزارش خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم روز ملی آب که امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: بخش کشاورزی و آب در حوزه روستایی مهم‌ترین نقطه هدف در این امر است و اگر به آن توجه شود، می‌تواند در روش‌های نوین آبیاری، اصلاح الگوی مصرف تأثیر گذارد.

وی با بیان اینکه مساله آب جزو چالش‌های اولیه است، اظهار کرد: بحران آب و تبعاتی که به همراه دارد، می‌تواند خشکسالی تالاب‌ها و دریاچه‌ها را منجر شود و تأثیرات مخربی بر محیط زیست بگذارد.

شافعی تصریح کرد: با توجه به آنکه مجلس شورای اسلامی قانون بهبود فضای کسب و کار را به تصویب رسانده، اما تاکنون نتوانستیم حتی ۲۵ درصد این قانون را اجرایی کنیم.

به گفته وی، در بخش اقتصادی و کشاورزی دچار التهاباتی هستیم که اتاق بازرگانی باید این امر مهم را مدنظر قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با ییان اینکه حضور بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی پررنگ نیست، گفت: در تدوین برنامه پنج‌ساله باید دید که چه کسی در کانون قدرت برنامه‌ریزی و در کدام منطقه تأثیرگذار بوده است، چرا که بسیاری از مناطق هستند که در فقر و فلاکت بسر می‌برند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون در چگونگی توزیع منابع دچار مشکل هستیم، گفت: باید تلاش شود که بحران آب را در اولویت قرار دهیم.

برگزاری مجالس آسیایی در مسکو

در ادامه کوهکن نماینده مجلس شورای اسلامی از برگزاری مجالس آسیایی در فروردین ۹۸ در مسکو  خبر داد و گفت: بحران آب باید در اولویت و ترکیب اتاق بازرگانی، دولت‌ها و پارلمان کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم ایران بتواند به عنوان مسئول کارگروه نخستین گام را در این امر بردارد، گفت: تنها وزارت نیرو توانسته در این امر ورود کند.

کوهکن گفت: باید به نابسامانی‌ها توجه ویژه ای شود تا بتوانیم خلأهای قانونی را جبران کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار