مدیر پدافند غیر عامل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:از واکسیناسیون ۵۰ هزار و ۷۳۲راس دام استان همدان برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها خبر داد.

واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار دام استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احد ظفری، مدیر پدافند غیر عامل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت:از واکسیناسیون ۵۰ هزار و ۷۳۲هراس دام استان همدان برای جلوگیری از شیوع بیماری ها خبر داد.

احدظفری گفت: استان همدان از استان‌ها پیشرو در تولید ماهی چشم زده بود و طی سال‌های اخیر با شیوع بیماری vhs کاهش یافت بارفع مشکلات دوباره تولید آن رونق یافت.

او بابیان اینکه با نظارت بیشتر در کشتارگاه‌ها جلوی ورود گوشت آلوده به بازار گرفته شده است.

ظفری با بیان اینکه در حوزه تولیدات گیاهی هم مبارزه با انواع آفات و بازرسی از مراکز عطاری‌ها برداشته ایم افزود:امسال ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار مبارزه با علف هرز و ۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه با سن غلات داشته ایم.

مدیر پدافند غیر عامل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز هم خبر داد و گفت: تغییر کاربری‌ها و تغییر نا به جا بذر باعث خسارت به بخش کشاورزی می‌شود.

او ادامه داد:در راستای طرح‌های پدافند غیر عامل استان دو رشته قنات امسال استان لایه روبی شد تا هم خروجی آب بیشتر داشته باشند و هم از آلوده شدن آن‌ها جلوگیری شود.

ظفر‌ی از لزوم نظارت بیشتر بر تولیدات کشاورزی استان توجه به همجواری با استان‌های مرزی دانست و ادامه داد:در تامین آب و تولیدات دامی خطر آلوده شدن به بیماری‌ها بیشتر است و باید بر ورود دام از سایر استان‌ها باید بیشتر توجه شود.

هفته پدافند غیر عامل از امروز آغاز و تا ۱۴ آبان ادامه دارد.

انتهای پیام/ا

آغاز هفته پدافند غیرعامل 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.