رئیس سازمان جهاد و کشاورزی استان گفت: ضرورت حفظ و نگهداری منابع طبیعی و محیط زیست برای مردم روشن شده، اما باید در این راستا قدم‌های بیشتری برداشت.

حفظ منابع طبیعی نیازمند بسیج همگانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: توجه به منابع طبیعی و توسعه طرح‌های آبخیزداری از دغدغه‌های مشترک جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه خاک غیر قابل تجدید و ضامن امنیت پایدار همه کشور‌ها است عنوان کرد: در هفته منابع طبیعی برای فرهنگ سازی حفظ و توسعه منابع طبیعی و ترویج سنت درختکاری از ائمه جماعت شهرستان‌ها و ظرفیت‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست محیطی استفاده کنید تا مردم بیشتر از گذشته به اهمیت منابع طبیعی پی ببرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یکی از اهداف این سازمان را ایجاد ارتباط تنگا تنگ بین تحقیق، ترویج، آموزش و اجرا در بخش کشاورزی و منابع طبیعی دانست و گفت: اگر این ارتباط برقرار شود با استفاده از توان و ظرفیت‌های ویژه بخش کشاورزی و منابع طبیعی بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی و منابع طبیعی حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی در راستای حفظ و حراست منابع طبیعی و اجرای پروژه‌های آبخیزداری و مشارکتی استفاده کرد.

در ادامه این جلسه خزائی مدیر کل منابع طبیعی استان همدان به ضرورت فرهنگ سازی برای حفظ منابع طبیعی استان همدان اشاره کرد و گفت: حفظ آب و خاک مهمترین وظیفه منابع طبیعی است واجرای طرح‌های آبخیزداری در این زمینه بسیار مثبت و نتایج اجرای طرح‌های منابع طبیعی در حفظ آب و جلو گیری از فرسایش و کنترل سیلاب ملموس است.

وی با بیان اینکه ۹۵ در صد مواد غذایی بشر از خاک تامین میشود ادامه داد: منابع طبیعی بستر زندگی است و طرح‌های آبخیز داری سهم قابل ملاحظه‌ای در حفظ منابع پایه آب و خاک دارد.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به طرح‌های آبخیز داری در ایران و همدان عنوان کرد: هدف از طرح‌های آبخیزداری حفاظت از آب و خاک و جلو گیری از فرسایش است تا این منبع عظیم برای نسل‌های آینده باقی بماند و بتواند ادامه حیات داشته باشد.

خزائی هفته منابع طبیعی را فرصتی مغتنم برای ترویج سنت حسنه درختکاری و فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی عنوان کرد و از همه در خواست کرد در فرهنگ سازی حفظ و توسعه منابع طبیعی مشارکت کنند.

انتهای پیام /م. ا

آبخیزداری حافظ آب و خاک کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.