مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته احسان و نیکو کاری ۱۳۰ هزار پاکت در بین مدارس استان توزبع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی در نشست خبری با خبرنگاران استان با محوریت جشن نیکوکاری گفت: امسال برای جشن نیکو کاری دراستان ۱۳۰ هزار پاکت بین مدارس استان برای کمک به نیازمندان و افرادتحت پوشش کمیته امداد توزبع شده است.

وی با بیان این که ۸۱۱ پایگاه جشن نیکوکاری در مدارس ، مساجد و مراکز نیکوکاری استان برگزار خواهد شد ، افزود:از این تعداد ۶۲۶ پایگاه در مدارس ،۵۶ پایگاه در مساجد ، ۱۹ پایگاه نماز جمعه و ۶۸ مراکز نیکوکاری در روز‌های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه با شعار عیدی برای همه برپا می‌شود.

الهی راد گفت:در آستانه نوروز ۹۸، ۲۰ هزار سبد غذایی برای نیازمندان با کمک خیرین خریداری خواهیم کرد.

وی مشارکت‌های مردمی در یازده ماهه امسال را ۵۳ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان کمک جمع آوری شده اعلام کرد و گفت: در سال جاری تاکنون کمک‌های جمع آوری شده نسبت به مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی همچنین افزود: در سال جاری ۱۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان زکات توسط مردم استان پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد دارد.

مدیر کل کمیته امداد استان اظهار کرد: امسال در طرح ایتام و محسنبن ۱۷ میلیارد و ۱۶۲ میلیون تومان کمک مردم نوعدوست استان و کشور را شاهد بودیم که در مجموع ۶ هزار و ۴۷۵ یتیم و فرزند محسنین از حمایت‌های حامیان در استان بهره مند می‌شوند.

وی گفت: در خراسان شمالی ۲۵ هزار حامی از این کودکان حمایت می‌کنند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ حامی از خارج استان هستند.

وی افزود: هم اکنون ۵۱ هزار و ۲۸۷ خانوار با جمعیتی حدود ۹۵ هزارو ۳۷۵ نفر از خدمات توانمند سازی، مسکن، درمان، فرهنگی و حمایتی و معیشتی کمیته امداد استان استفاده می‌کنند.

الهی راد گفت: امسال تاکنون هزار و ۹۰۰ طرح خودکفایی و اشتغال در استان اجرا کردیم و ۵۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای این طرح‌های توسط کمیته امداد استان تسهیلات هزبنه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سال ۹۰ تاکنون ۱۶ هزار و ۲۱۸ نفر در طرح‌های مذکور در استان به خودکفایی رسیدند.

انتهای پبام / ب 

همکاری ۲۵ هزار حامی ایتام و محسنین با کمیته امداد خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.