آمار وحشتناک تصادف عابران پیاده به علت استفاده از تلفن همراه

بر اساس آمار منتشر شده از تصادفات رانندگی، بیشترین خسارت‌های جانی برای عابران پیاده رخ می‌دهد و یکی از دلایل آن استفاده نا به جا از تلفن همراه است.

آمار وحشتناک تصادف عابران پیاده به علت استفاده از تلفن همراهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تنها استفاده از گوشی در موقع رانندگی موجب بروز حوادث نمی‌شود. حتی عابران پیاده هم باید موقع کار کردن با تلفن همراه حواس خود را جمع کنند. به تازگی گزارشی منتشر شده است که بر اساس آن به دلیل استفاده بیش از حد از تلفن همراه و افزایش سریع فروش خودرو‌های شاسی بلند میزان حوادث مرگبار رانندگی برای عابران پیاده به حداکثر خود رسیده است.

سال گذشته تعداد عابران پیاده‌ای که در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند به رقم ناراحت کننده ۶۲۲۷ رسید. بخش نگران کننده این آمار این است که مرگ و میر عابران پیاده در دهه گذشته بسیار سریع‌تر از سایر مسائل مربوط به ترافیک افزایش یافته است و در حال حاضر ۱۶ ٪ از تلفات ناشی از تصادفات خودرو را شامل می‌شود. جاناتان ادکینز، مدیر اجرایی انجمن ایمنی بزرگراه‌ها، زنگ خطر را به صدا درآورد و گفت: «ما عابران پیاده بسیاری را به کام مرگ می‌کشانیم. این مسئله باید در اولویت‌های اول قرار بگیرد.»

این مسائل تا پیش از سال ۲۰۰۹ یعنی دقیقا زمانی که سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس گوشی‌های خاص خود را ارائه نکرده بودند اتفاق نمی‌افتاد. هنگامی که این سیستم عامل‌ها دنیای فناوری را فرا گرفتند این مشکلات را نیز با خود به همراه آوردند. البته مسائل دیگری نیز مطمئنا وجود دارند که این حوادث به وجود می‌آیند، اما نقش اساسی فناوری را نباید نادیده گرفت. برخورد‌های مرگبار با عابران پیاده در سال ۲۰۱۷، ۴۵ ٪ بیشتر از سال ۲۰۰۹ بود.

در آخر باید چند روش پیشنهادی برای کم شدن تصادفات مرگبار توصیه کنیم. بهتر است در خیابان‌ها و معابری که این تصادفات بیشتر رخ می‌دهند و آمار این مسائل در حد بالاتری قرار دارد بهتر است نورپردازی بهتری انجام شود. همچنین در حوالی خط عابر پیاده باید از فلشر‌های قرمز برای جلب توجه استفاده شود. البته هیچکدام از این موارد بهتر از استفاده کردن از چشم‌ها نیستند. پس لطفا هنگامی که در خیابان هستید برای چند لحظه هم شده چشمان خود را از روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود بلند کنید تا دچار حادثه نشوید.


بیشتر بخوانید:  جزئیات گوشی منعطف موتورولا منتشر شد +عکس


انتهای پیام/

حوادث زیادی که برای عابران پیاده رخ می‌دهد

برچسب ها: فناوری ، تصادفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار