موسس هوآوی پس از مدت‌ها سکوت خود را شکست و در مصاحبه با BBC علاوه بر رد تمام اتهامات اعلام کرد که آمریکا نمی‌تواند ما را شکست دهد.

موسس هوآوی: آمریکا نمی‌تواند ما را شکست دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بنیانگذار شرکت هوآوی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که دستگیری دخترش جنبه سیاسی داشته و اقدامی خصمانه از طرف آمریکا بوده است. Ren Zhengfei موسس هوآوی در گفتگو با BBC اعلام کرد که دستگریی خانم Meng Wanzhou مدیر ارشد مالی هوآوی که دختر وی نیز هست جنبه سیاسی داشته و تنها یک قطعه از پازل اقدامات آمریکا بر علیه شرکت چینی بوده است. دختر بنیانگذار هوآوی در دسامبر گذشته به اتهام دور زدن قوانین مالی چندین موسسه مالی در کانادا دستگیر شد. اما آمریکا چندین اتهام دیگر از جمله پولشویی و نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به Zhengfei و دخترش نسبت داده که موسس هوآوی این اتهامات را بی اساس می‌داند.

وی در مصاحبه خود اعلام کرد:" اولا من هدف اصلی کار‌هایی هستم که آمریکا بر علیه ما انجام داده است و این نوع رفتار‌ها با اهداف سیاسی قابل قبول نیست. آمریکا دوست دارد به همه دستور بدهد و با نفوذ قدرت حرف خود را به کرسی بنشاند، این یک مشکل بزرگ است. در حال حاضر آمریکا ما را هدف قرار داده، ما نیز ترجیح می‌دهیم دادگاه‌ها میان ما قضاوت کنند. "

موسس هوآوی: آمریکا نمی‌تواند ما را شکست دهد

بنیانگذار هوآوی تمام اتهامات وارده به این شرکت را رد کرد و گفت: " هیچ راهی وجود ندارد که آمریکا بتواند ما را نابود کند." البته وی قبول دارد که اقدامات آمریکا بر روی وضعیت مالی این شرکت تاثیر خواهد گذاشت، اما Zhengfei اعلام کرد که ما خوش‌بین به عبور از این وضعیت هستیم. او ادامه داد: "جهان نمی‌تواند ما را ترک کند، زیرا ما بیش از یک شرکت پیشرفته هستیم. حتی اگر آمریکا موفق شد تا کشور‌های بیشتری را به عدم خرید تولیدات ما وادار کند، هوآوی همواره قادر است مقیاس خرید و فروش خود را پایین بیاورد. "

موسس هوآوی: آمریکا نمی‌تواند ما را شکست دهد

ایالات متحده در حال وادار کردن کشور‌ها به عدم استفاده از تجهیزات شرکت هوآوی است و این کار را حتی قبل از دستگیری دختر موسس هوآوی نیز آغاز کرده بود. آمریکا اعتقاد دارد تجهیزات مخابراتی و 5G هوآوی یک تهدید بالقوه است، زیرا آن‌ها با تجهیزات خود جاسوسی می‌کنند و اطلاعات دریافتی را به دولت چین تقدیم می‌کنند.

این اتهامات تاکنون ثابت نشده، اما کشور‌هایی مانند استرالیا و ژاپن همگام با آمریکا ورود تجهیزات هوآوی را به کشور‌های خود ممنوع کرده‌اند. اما انگلستان طور دیگری فکر می‌کند، نیروی امنیت سایبری این کشور اعلام کرده که می‌تواند جلوی جاسوسی تجهیزات مخابراتی را بگیرد، بنابراین واردات محصولات هوآوی را ممنوع نکرده، در این حالت هوآوی توانسته قرارداد‌های خوبی برای فروش تجهیزات 5G خود با انگلیس ببندد و حتی بیشتر از قرارداد‌های پیشین خود با آمریکا، درآمد کسب کند.

موسس هوآوی: آمریکا نمی‌تواند ما را شکست دهد

زمانی که از موسس هوآوی در مورد همکاری با دولت چین برای جاسوسی اطلاعات پرسیده شد وی پاسخ داد:" دولت چین هزگز از ما درخواست جاسوسی اطلاعات را نداشته و خود شرکت نیز اقدامی در این باب انجام نداده است. شرکت هوآوی هرگز فعالیت جاسوسی نداشته و اگر روزی این اتفاق در هوآوی بیوفتد، آن‌گاه این شرکت به دست خود نابود خواهد شد. "

موسس هوآوی: آمریکا نمی‌تواند ما را شکست دهد


بیشتر بخوانید: گوشی آینده شیائومی همراه با پردازنده Snapdragon 855 ارائه می‌شود +تصاویر


انتهای پیام/

اقدامات خصمانه آمریکا علیه هوآوی

برچسب ها: فناوری ، هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.