وزیر خارجه انگلیس در پیامی با هشدار درباره تبدیل اوضاع وخیم یمن به جنگی تمام عیار، خواستار اجرایی شدن توافق صلح استکهلم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، در سفر خود به عنوان نخستین وزیر خارجه کشور غربی به یمن از آغاز تجاوز به این کشور، درباره تبدیل اوضاع وخیم یمن به جنگی تمام عیار هشدار داد.

او با ارسال پیام تصویری کوتاهی در صفحه توئیتر خود نوشت: «سفرم به یمن تازه به پایان رسید. اینجا (در تصاویر) از کنار بندر عدن، افکارم را شرح می‌دهم که چرا اوضاع می‌تواند دوباره به سرعت وخیم و تبدیل به جنگ تمام عیار شود و برای جلوگیری از وقوع این مسئله چه لازم است.»

وزیر امور خارجه انگلیس  که کشورش از جمله فروشندگان سلاح به متجاوزان به یمن است، در پیام تصویری خود گفت: از زمان آغاز جنگ (یمن) در چهار سال پیش، من نخستین وزیر امور خارجه غربی هستم که به یمن سفر کرده‌ام و علت حضور در اینجا آن است که این واقعاً آخرین فرصت برای صلح است. از زمان توافق استکهلم (بین طرف‌های یمنی) بیش از هشتاد روز سپری شده است، اما دو طرف هنوز این توافق را اجرا نکرده‌اند. اصولا ما باید بندر حدیده را از گروه‌های شبه‌نظامی پاکسازی کنیم و اگر در چند هفته آینده این اتفاق رخ ندهد، توافق احتمالا از بین خواهد رفت. اینجا (در یمن) بیش از بیست میلیون نفر دچار گرسنگی شدید هستند و بیش از هشتاد هزار کودک نیز تاکنون بر اثر گرسنگی جانشان را از دست داده‌اند.

هانت افزود: به رغم همه دیگر حوادثی که در دنیا رخ می‌دهد، این بدترین بحران انسانی است که ما اکنون با آن روبرو هستیم، به همین علت ضروری است که دو طرف در روز‌های آتی، ریسک‌های لازم را بپذیرند و توافق استکهلم را دوباره در مسیر خود قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار