سازمان عفو بین الملل از لندن خواست تا مانع صدور جنگ افزارهای انگلیسی به کشورهای عربستان و متحدان ریاض در جنگ یمن شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در آستانه دیدار جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس از کشورهای حاشیه خلیج فارس، شعبه انگلیس سازمان عفو بین الملل از دولت این کشور خواست تا مانع صدور جنگ افزارهای انگلیسی به کشورهای عربستان و متحدان ریاض در جنگ یمن شود.

جرمی هانت امروز جمعه سفر خود را به کشورهای عمان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی آغاز کرده و گفته است یمن، موضوع اصلی در گفتگوها با مقامات این کشورها و گروههای یمنی و نیز رهبران انصارالله خواهد بود.

سازمان عفو بین الملل با یادآوری حملات ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به بیمارستان ها، مدارس، مجالس عروسی و اتوبوس حامل دانش اموزان یمنی، از جرمی هانت خواست تا برای دستیابی به صلح در یمن، فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان و متحدانش را متوقف کند.

هانت گفت در این سفر با همه طرف ها گفتگو خواهد کرد تا راه حلی سیاسی به منظور کاهش بحران انسانی در کشور جنگ زده یمن بیابد.

وی گفته است رساندن کمک های انسانی به مردم یمن، از جمله از طریق بندر الحدیده در کناره دریای سرخ، از مهم ترین اولویت های وی است.

وزیر امور خارجه انگلیس در این سفر همچنین از توافق اسلو در دسامبر پارسال بر سر یمن، حمایت می کند. آمریکا، انگلیس و فرانسه بزرگترین تامین کننده سلاح عربستان هستند.

نهادهای حقوق بشری اعلام کردند از آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن (ششم فروردین 1394) تا کنون بیش از صد و ده هزار زن و مرد و کودک یمنی در پی بمبارانها و از قحطی و گرسنگی جان باختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار