سردار آقاخانی گفت:با تلاش ماموران پلیس آگاهی طی چندین عملیات گسترده متهمان دستگیر شدند و مشخص شد سرکرده این باند در۱۲۲ سرقت منزل مشارکت داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی قم گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منازل در نقاط مختلف قم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیق‌های میدانی انجام شده، فعالیت باندی سارقان محرز شد، به سرقت ۴ دستگاه کمپرسور یکی از دستگاه‌های استان توسط اعضای باند مذکور اشاره و تصریح کرد: با انجام اقدام‌های پلیسی متهم اصلی و ۷ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه سرکرده باند در ۱۲۲ سرقت منزل مشارکت داشته است، گفت: متهم به سرقت یک کیلوگرم طلا از منزل دایی همسرش با همدستی ۲ تن از اعضای این باند و همچنین ۱۵ فقره سرقت کمپرسور کولرگازی در سطح استان اعتراف کرد.

آقاخانی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۳ مالخر، افزود: در نهایت متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم نیز با بیان این که میس کال تازه‌ترین ترفندی است که کلاهبرداران برای انجام اقدام‌های مجرمانه از آن استفاده می‌کنند، به شهروندان هشدار داد مراقب باشند تا در دام افراد شیاد گرفتار نشوند.

وی تصریح کرد: در این تماس مخاطب بدون اینکه متوجه باشد به سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل می‌شود.

موالی با بیان این که این تماس هزینه زیادی برای تماس گیرنده ایجاد کرده و زمانی که قبض ماهانه برای وی ارسال می‌گردد متوجه این سوء استفاده می‌شود به شهروندان هشدار داد مراقب باشند تا در دام افراد شیاد گرفتار نشوند.

سرهنگ علی موالی اضافه کرد:در این روش کلاهبرداران با استفاده از سامانه تماس خودکار شماره‌هایی را انتخاب و به صورت اتوماتیک تماس گرفته، اما پس از آنکه زنگ تلفن یک بار به صدا در آمد، تماس قطع و مخاطب که از این کار کنجکاو شده با آن شماره تماس می‌گیرد.

 همچنین رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم از دستگیری ۳ عضو باند جعل مهر و آرم نهاد ریاست جمهوری در این استان خبر داد وافزود: متهمان از این اقدام مجرمانه برای اخذ تسهیلات بانکی استفاده کرده و تاکنون ۱۱ شاکی در استان‌های تهران و قم شناسایی شده است.

سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی خبر واصله مبنی بر این که فردی خود را وابسته به یکی از ارگان‌های دولتی دانسته و جهت اخذ وام و تسهیلات بانکی با سود ۴ درصد از شهروندان کلاهبرداری می‌کند، بلافاصله موضوع با توجه به حساسیت آن در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین در اولین اقدام مشخص شد متهمان هیچگونه وابستگی به دولت نداشته و فقط از آرم و علائم دولتی سوء استفاده کرده اند.

وی گفت: ضمن هماهنگی قضایی مشخص شد متهمان از تعدادی شهروند با این شیوه مبالغی کلاهبرداری کرده و هنوز افراد از ماهیت کلاهبرداری مطلع نبوده و امید به دریافت تسهیلات دارند.

رئیس پلیس آگاهی استان در ادامه با اشاره به دستگیری متهم و ۲ تن از همدستانش در استان‌های تهران و البرز، افزود: طی بازرسی از محل کار متهم تعدادی کارت عابربانک جعلی، دستگاه صدور کارت عابربانک و سیستم‌های رایانه‌ای مخصوص جعل اسناد و مدارک به همراه تعدادی اوراق مدارک مربوط به اخذ وام در سایر استان‌ها کشف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم نیز از برخورد قاطع پلیس نسبت به هرگونه هنجارشکنی در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.
سرهنگ پیام کاویانی با اشاره به اقدام‌های پیشگیرانه پلیس قم در چهارشنبه آخر سال،بیان کرد: متاسفانه برخی از جوانان، چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی و شبی پرمخاطره تبدیل کرده و با استفاده از ترقه‌های خطرناک، سبب آسیب جسمانی و قطع عضو شده و حتی مرگ خود و دیگران را رقم می‌زنند.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته پلیس و دستگاه قضایی استان از برخورد جدی با هنجارشکنان شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.

وی گفت: پلیس قم در این شب با قاطعیت تمام با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد کرد و طی هماهنگی‌های به عمل آمده وسایل نقلیه متخلفان تا پایان تعطیلات نوروز توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم از والدین خواست، بر رفتار فرزندان خود نظارت و مدیریت داشته باشند تا انشاءالله از بروز آسیب‌های احتمالی پیشگیری شود.

انتهای پیام /ح

باند ۱۱ نفره سارقان منزل در قم منهدم شد

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار