معاون اجرایی سازمان سنجش در دانشگاه اراک گفت: ثبت نام کنکور ۹۸ به دو صورت سوابق تحصیلی و آزمون انجام می‌شود.

ثبت نام کنکور ۹۸ به دو صورت سوابق تحصیلی و آزمون انجام می‌شود/ ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها باید به صورت سوابق تحصیلی تکمیل شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رحیمیان معاون اجرایی سازمان سنجش در نشست شناخت کنکور در دانشگاه اراک گفت: پذیرش آزمون سال ۹۸ در دو بخش انجام خواهد شد: یک بخش سوابق تحصیلی که نیاز به شرکت در کنکور نخواهد داشت و بخش دوم هم به وسیله آزمون صورت میگیرد و شرکت در ازمون الزامی است.

رحیمیان در خصوص پذیرش با سوابق تحصیلی گفت: طبق مصوبات سازمان سنجش و پذیرش تعدادی رشته معرفی شده اند و ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه باید با پذیرش دانشجو به صورت سوابق تحصیلی صورت گیرد و نیازی به کنکور نیست و البته این رشته‌ها همان رشته‌هایی هستند که در هر سال ظرفیت پذیرش آن‌ها تکمیل نمی‌شود و متقاضیان این رشته‌ها تعداد کمی بوده است.

وی افزود: طبق این مصوبات دانش آموزان از ۲۰ اسفند تا ۲۰مرداد فرصت دارند برای دانشجو شدن با سوابق تحصیلی اقدام کنند و در این بخش داوطلبانی که هنوز دیپلم دریافت نکرده اند تا شهریور ماه سال ۹۸ فرصت به اخذ آن را دارند و بعد از اخذ میتوانند با سوابق تحصیلی دردانشگاه شرکت کنند.

در پذیرش با آزمون هم سوابق تحصیلی تاثیر گذار است

معاون اجرایی سازمان سنجش ادامه داد: در پذیرش با آزمون هم سوابق تحصیلی تاثیر گذار خواهد بود و مطابق مصوبات ۳۰ درصد در رتبه داوطلبان تاثیر مثبت خواهد داشت و برای داوطلبان نظام قدیم هم ۵ درصد از معدل پیش دانشگاهی و ۲۵ درصد از معدل دیپلم تاثیر مثبت سوابق تحصیلی خواهد بود و البته کسانی که تا مرداد ماه موفق به اخذ دیپلم نشوند وسوابق تحصیلی در آزمون تاثیر گذار نخواهد بود.

وی در خصوص کنکور سراسری سال ۹۸ هم گفت: سیزدهم و چهاردهم تیر ماه کنکور برگزار خواهد شدو فرصت ثبت نام کنکور در زمان ۱۹ تا ۲۲ اسفند ماه تمدید خواهد شد و همچنین داوطلبان میتوانند به ویرایش اطلاعات خود بپردازند.

یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر متقاضی شرکت در کنکور

رحیمیان تصریح کرد: در مورد آمار شرکت کنندگان یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر متقاضی شرکت در ازمون سراسری هستند وتعداد داوطلبان گروه علوم تجربی دربین گروه‌ها از همه بیشتر است و داوطلبان هم میتوانند با سوابق تحصیلی و هم با ازمون در دانشگاه شرکت کنند.

وی اظهار کرد: آزمون سال ۹۸ هم مانند سال‌های قبل داری سه گروه اصلی ریاضی و علوم تجربی و علوم انسانی و دو گروه شناور هنر و زبان است و با توجه به تغییرات ایجاد شده در سیستم نظام آموزشی دو نوع داوطلب در کنکور داریم یکی نظام جدید یا همان شش سه سه و داوطلبانی و دیگر نظام تحصیلی قبل از این است که سوالات ازمون برای این دو دسته داوطلب به صورت مجزا هست.

معاون اجرایی سازمان سنجش در مورد سهمیه بندی موجود در کنکور هم گفت::طبق قانون ۲۵ سهمیه ورود ایثار گران است و مابقی ظرفیت ورود به دانشگاه‌ها برای مابقی افراد سهمیه‌ها است؛ که این سهمیه یک و دو و سه نام دارد.

انتهای پیام / الف

برچسب ها: کنکور ، اخبارعلمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.