حدود ۲۰ هزارداوطلب استان مرکزی رقابت خود را برای ورود به دانشگاه ها آغاز کردند.

آغاز  بزرگترین آزمون علمی۲۰ هزارداوطلب استان مرکزی/ داوطلبان زن ۱.۵ برابر داو طلبان مردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   کنکور سراسری ۹۷ از صبح امروز آغاز شد و همزمان با سراسر کشور حدود ۲۰ هزارداوطلب استان مرکزی رقابت را برای کسب صندلی‌های دانشگاه دلخواه خود شروع کردند.

سلیمان نژاد، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مرکزی  درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با بیان اینکه در استان مرکزی تعداد ۱۹ هزار و ۸۴۳ داوطلب کنکور داریم گفت: این آزمون علمی داو طلبان در ۲ روز برگزار می‌شود.

سلیمان نژاد افزود: آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها همزمان با سراسر کشور از امروز صبح با آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی وفنی و علوم انسانی آغاز شد.

وی اضافه کرد: کنکور سال ۹۷ در ۱۰ حوزه امتحانی استان مرکزی در ۴ نوبت در مدت دو روز پنجشنبه و جمعه، هفتم و هشتم تیرماه در سراسر استان برگزار می‌شود وعصر امروز گروه هنر صبح و عصر فردا به ترتیب داوطلبان علوم تجربی و گروه زبان‌های خارجه آزمون می‌دهند و کسانی که دربیش از یک گروه آزمایشی داوطلب شده اند باید پرینت کارت تمام گروه‌هایی که ثبت نام کرده اند را دریافت کنند.

داوطلبان کنکور زن در استان مرکزی ۱.۵ برابر داو طلبان مرد

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مرکزی ادامه داد: تعداد ۷ هزار و ۶۵۱ از داوطلبان کنکور سال ۹۷ استان مرکزی مردو تعداد ۱۲ هزار و ۱۹۲ نفر هم زن هستند.

آزمون سراسری ۹۷ در شهر‌های اراک، آشتیان، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، زرندیه، ساوه، شازند، کمیجان، و محلات برگزار می‌شود.

داوطلبان هم از استرس‌های شدید خود و حمایت‌های خانواده هایشان در این مدت یکسال گفتند و برای دیگر داوطلبان آرزوی موفقیت کردند.

 

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.