معاون اجرایی سازمان سنجش در سفر اراک گفت: پدیده‌ای با عنوان حذف کنکور نداریم.

پدیده‌ای با عنوان حذف کنکور نداریمرحیمیان معاون اجرایی سازمان سنجش در حاشیه سفرش به دانشگاه اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: پدیده‌ای با عنوان حذف کنکور نداریم و این که هر سال شایعاتی با عنوان حذف کنکور سراسری به وجود می‌آید کاملا از بین عده‌ای منفعت طلب صورت می گیرد.

رحیمیان افزود: سازمان سنجش هیچ وقت اعلام نکرده است ما کنکور نداریم و نحوه پذیرش دانشجو طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی و سنجش و پذیرش مشخص می شود.

وی اضافه کرد: موضوع پذیرش داوطلب بدون آزمون و پذیرش با سوابق تحصیلی مصوبه‌ای است که سال‌ها مطرح می باشد و چندین سال است در دل کنکور اتفاق می‌افتد.

معاون اجرایی سازمان سنجش ادامه داد: حتی در آخرین کنکور انجام شده در سال ۹۷ هم رشته‌هایی هست که پذیرش با آزمون بوده و رشته‌هایی هم وجود دارد که بدون آزمون پذیرش داشته اند و این روند به صورت متمرکز و یکجا انجام می شود.

وی بیان کرد: اوایل امسال هم این بحث مطرح بود که پذیرش رشته‌ها با سوابق تحصیلی از سایر رشته‌ها جدا شود نه این که کنکور به طور کامل حذف شود و البته شورای سنجش این مطلب را تصویب کرد و در حال حاضر هم این اتفاق می‌افتد.

روند اعلام نتایج کنکور طولانی است

رحیمیان در پاسخ به این سوال که چرا روند پاسخ دهی و اعلام نتایج کنکور طولانی است، گفت: برای تصحیح آزمون اولا باید اوراق از سراسر کشور به پایتخت برسد و بعد از رسیدن اوراق پاسخ نامه‌ها توسط دستگاه قرائت خوان تصحیح شوند که فرآیند قرائت دوبار اتفاق می‌افتد و حاضران و غایبان مشخص می شوند.

وی اظهار کرد: بعد از این مراحل اقدام به تصحیح با کلید سوال و نمره گذاری شده و نمره‌ها تراز می‌شوند و فرآیند رتبه گذاری انجام شده و کارنامه اولیه ارائه می شود که این پروسه نزدیک به یک ماه زمان می برد.

معاون اجرایی سازمان سنجش تاکید کرد: بعد از این نتایج اولیه مشخص می شود. بعد از اعلام نتایج اولیه داوطلابان باید صد رشته محل را انتخاب کنند که بازهم پروسه ۱۵ روزه زمان می برد و همه این مراحل موجب می‌شوند اعلام نتایج طولانی شود.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: اخبار علمی ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
احسنت
کنکور حذف شدنی نیست.
زنده باد عدالت.
کنکور عادلانه ترین روش است.
معدل و مصاحبه حضوری نیرنگی برای ورود اقازادگان است.
هشیار باشید