یکی از مسائلی که می‌تواند کشاورزان را توانمند کند قطع دست واسطه‌ها است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیر و روسای شهرستانی تعاون روستایی گیلان با اشاره به قدمت بیش از ۵۵ ساله این سازمان گفت: تعاون روستایی در قبل و بعد از انقلاب تفاوت فاحشی دارد.
وی، ورود تعاون روستایی با پشتوانه‌های فکری در عرصه روستا را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: امروز تعاون روستایی تحولات بسیار خوبی در روستا‌ها ایجاد کرده و نقش مناسبی در تولیدات کشاورزی داشته است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان با دانش پایین نمی‌تواند خروجی‌های خوبی در عرصه کشاورزی داشته باشد، تصریح کرد: در سایه انقلاب و ورود جوانان شاهد موفقیت‌های خوبی در عرصه تولید هستیم.
آیت الله فلاحتی، بر دور کردن استرس از کشاورزان تاکید کرد و یادآور شد: کشاورز همواره دلهره و استرس مراحل کاشت، داشت، برداشت و فروش محصول خود را دارد و باید در این زمینه تدبیری داشته باشید.
وی، حضور به موقع تعاون روستایی بین کشاورزان را مهم ذکر کرد و گفت: کشاورزان بیشتر سنت گرا هستند و هنوز به صورت سیستماتیک و فرمول‌های جدید بهزراعی فعالیت نمی‌کنند بنابراین نظام‌مند نبودن فعالیت‌های کشاورزی مشکل ساز می‌شود.
نماینده، ولی فقیه در گیلان با تاکید بر آموزش کشاورزان در تمام ابعاد تولید، تصریح کرد: وجود سه عرصه جنگل، جلگه و دریا موجب ایجاد تلطیف فضای گیلان شده و این امر در تولید گل و گیاه تاثیرگذار است.
آیت الله فلاحتی، خواستار برندسازی محصولات کشاورزی گیلان شد و افزود: برنج تولیدی استان از کیفیت خوبی برخوردار است و باید بتوانیم این محصول را برندسازی کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه اتحادیه‌ها موجب واگذاری امور به مردم می‌شود، یادآور شد: انجام فعالیت‌ها توسط مردم شفافیت‌ها را افزایش می‌دهد.
امام جمعه رشت بر توزیع بذر اصلاح شده بین کشاورزان تاکید کرد و افزود: توزیع بذر اصلاح شده می‌تواند در توسعه بخش کشاورزی تاثیرگذار باشد.
آیت الله فلاحتی، خواستار گسترش تولید محصولات کشاورزی ارگانیک شد و بیان کرد: محصولات ارگانیک به نظام سلامت کشور کمک می‌کند.
وی با تاکید بر کوتاه کردن دست واسطه‌ها بین کشاورز و مصرف کننده، تصریح کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند کشاورزان را توانمند کند قطع دست واسطه‌ها است.
مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: امسال مقدار یک هزار و ۳۰۰ تن سیب و پرتقال شب عید مردم در انبار‌های استان ذخیره سازی شده است.
رامین گیلانشاهی به فعالیت ۶۴ واحد مرکز جمع آوری شیر در گیلان اشاره کرد و افزود: توزیع نهاده‌های کشاورزی از جمله فعالیت‌های ما در استان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه تامین، توزیع و مباشرت گوشت منجمد و مباشرت توزیع گوشت گرم در گیلان در اختیار سازمان تعاون روستایی استان قرار گرفته است، تصریح کرد: روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ از طریق فروشگاه‌های تعاون روستایی در گیلان توزیع می‌شود.

ذخیره سازی ۱۳۰۰ تن میوه شب عید در گیلان

مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان از ایجاد مرکز تجارت بین المللی برنج در استان خبر داد و بیان کرد: فرآوری، بسته بندی و تولید برنج استاندارد در راستای تامین بخشی از نیاز داخلی و صادرات از برنامه‌های مرکز مذکور است.
گیلانشاهی با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی از جمله برنامه‌های سازمان تعاون روستایی گیلان است، یادآور شد: تولید محصول گواهی شده به منظور رقابت با برند‌های جهانی از دیگر برنامه‌های ما در تعاون روستایی است.

فعالیت ۱۶ اتحادیه شهرستانی تعاون روستایی در گیلان

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی گیلان نیز در دیدار مذکور تصریح کرد: تعداد ۱۶ اتحادیه شهرستانی تعاون روستایی در استان داریم و ۳۵۰ هزار نفر کشاورز عضو این اتحادیه‌ها هستند.

حمزه حیدری افزود: با توجه به تمام کاستی ها، اما مردم در روستا‌ها به تعاون روستایی اعتماد دارند.

انتهای پیام/آ

کشاورزی را به تولید ارگانیک برگردانید

برچسب ها: کشاورزی ، میوه شب عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.