تعاون روستایی گیلان بیش از ۴۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و نهاده‌ها از ابتدای امسال تاکنون از کشاورزان این استان خریداری کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رامین گیلانشاهی، مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: میزان ۴۵ هزار و ۶۹۵ تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و نهاده‌ها از ابتدای امسال تاکنون توسط شبکه تعاونی‌های روستائی و کشاورزی استان از کشاورزان خریداری و توزیع شده است.

وی ارزش اقتصادی این محصولات را بالغ بر ۶۷۸ میلیارد ریال به صورت توافقی، تضمینی و حمایتی دانست و افزود: تعاون روستایی گیلان طرح خرید تضمینی – مباشرتی ۷۳۸ تن گندم و ۱۳۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان را امسال اجرا کرده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه خرید و فروش توافقی محصولات کشاورزی به میزان ۴۲ هزار و ۹۹۸ تن به ارزش ۶۳۰ میلیارد ریال بوده است، اظهار داشت: بیشترین مقدار خرید این محصولات شامل گوشت مرغ، شیر، گوشت قرمز، تخم مرغ، ماهی، پیاز، سیب زمینی و هندوانه بوده است.

گیلانشاهی با اشاره به خرید و فروش توافقی دیگر اقلام کشاورزی و دامی مانند چای خشک و انواع محصولات دامی نیز به مقدار ۳۰ هزار و ۹۰۲ تن به ارزش ۳۳۵ میلیارد ریال بوده است، اضافه کرد: همزمان با برداشت محصول برنج استان تاکنون ۱۱۸ تن ارقام برنج کیفی به ارزش ۱۳ میلیارد ریال از شالیکاران گیلانی خریداری شده است.

وی همچنین از توزیع ۱۶ تن خرما به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در سطح فروشگاه‌های تعاونی روستایی و کشاورزی استان خبر داد و تصریح کرد: میزان یک هزار و ۸۲۹ تن برگ سبز چای سبز درجه یک و دو نیز به ارزش ۳۵ میلیارد ریال توسط کارخانجات چایسازی از کشاورزان چایکار خریداری شده است.

 

انتهای پیام/ ع

کسب درآمد میلیاردی کشاورزان گیلانی با فروش محصولات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.