استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: ضوابط قانونی در تجاری سازی بخشی از فضا‌های آموزش و پرورش باید رعایت شود.

رعایت ضوابط قانونی در تجاری سازی بخشی از فضاهای آموزش و پرورش الزامی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که عصر امروز در محل استانداری برگزار شد، در رابطه با دستور کار جلسه با موضوع آیین نامه اجرایی ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضا‌های آموزش و پرورش گفت: هدف از این آیین نامه، استفاده بهینه از امکانات موجود در آموزش و پرورش در جهت درآمدزایی برای تکمیل فضا‌های نیمه تمام و ایجاد فضا‌های جدید آموزشی است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت ضوابط قانونی در تجاری سازی بخشی از فضا‌های آموزش و پرورش افزود: برای این موضوع، مدارسی باید در نظر گرفته شوند که فضای مازاد در اختیار دارند و طوری نباشد که تغییر کاربری، منجر به کاهش فضای تفریحی دانش آموزان شود.

شهریاری در ادامه در خصوص ساخت مدارس استثنایی استان گفت: بر اساس نیازسنجی‌های انجام گرفته، ۱۴ واحد آموزش استثنایی برای استان مورد نیاز است که از ابتدای سال ۹۸، ساخت این ۱۴ واحد در استان آغاز می‌شود و امیدواریم تا پایان شهریور ماه، به بهره برداری برسند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تخصیص ۵۴۰ میلیون تومان به مراکز آموزش استثنایی در استان برای خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز موافقت نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۶۳ هزار متر مربع فضای مازاد آموزشی در استان برای تغییر کاربری و نیز تجاری سازی با هدف درآمدزایی شناسایی و معرفی شده است.

ابراهیم محمدی با بیان اینکه این فضا‌ها اغلب در مسیر خیابان‌های اصلی و پر تردد قرار دارد، گفت: در صورتی که مراحل قانونی آن‌ها طی شود و به تایید کمیسیون ماده پنج برسد، اقدامات لازم درباره آن‌ها انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: با تجاری سازی بخشی از محدوده‌های برخی مدارس که فضای مازاد بسیار دارند، می‌توان درآمد مناسبی برای این نهاد با هدف تامین برخی نیاز‌ها کسب کرد.

 

انتهای پیام/م

برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.