افزایش مبادلات تجاری از طریق مرز‌های استان با کشور‌های اروپایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت:مبادلات کالا بین کشور‌های اروپایی از طریق شمال غرب کشور تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: به همراه جمعی از مدیران کل و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی چهار روز در کشور ترکیه بودیم و به دنبال این هستیم که محور مبادلات کالا را از شمال غرب ایران تقویت بکنیم.

معاون استاندار آذربایجان غربی از ورود دام در آینده نزدیک از مرز بازرگان هم خبر داد و گفت: در این خصوص برنامه ریزی شده است بخشی از نهاده‌های دامی مورد نیاز شمال غرب کشور از طریق کشور ترکیه و بنادر ترکیه استفاده شود.

وی همچنین به تامین تجهیزات و امکانات پزشکی از طریق مرز بازرگان هم اشاره کرد و گفت: در رابطه با تجهیز و لوازم پزشکی و دارویی هم برنامه‌های داشتیم که در ترکیه با شرکت‌ها و سرمایه گذارانی در این حوزه دیدار و گفتگو‌هایی صورت گرفت.

 حسینی در پایان به ظرفیت‌های مرزی استان آذربایجان غربی هم اشاره کرد گفت: برای استفاده از بنادر ترکیه از بندرترابزون ترکیه به همراه هیات اقتصادی و مسئولان ترک بازدید کرده و در استانبول هم با طرف‌های ترک مذاکرات خوبی برای توسعه زمینه‌های افزایش مبادلات تجاری صورت گرفت تا در شرایط خاص بتوان نیاز‌های ضروری کشور را از طریق مرز‌های استان تامین کرد.

 

انتهای پیام/م

بازگشت تیم اقتصادی کشور از ترکیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.