رئیس کمیته امداد خوی از پرداخت ۱۵ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته مداد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،قادر، ولی نژاد رئیس کمیته امداد خوی در جمع خبرنگاران گفت: در شهرستان خوی، ۶۴۰۰ خانوار بالغ بر ۱۲ هزار نفر  تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۶۲ در صد سالمندان بالای ۶۰ سال و ۶۵ درصد زنان سرپرست خانواده و بقیه آن‌ها کارافتاده و خانواده‌های بد سرپرست می‌باشند.

وی افزود:از این مددجویان ۵۹۵۰ نفر مستمری بگیر و بقیه افراد چند خدمتی می‌باشند که در طول ۱۱ ماه سال جاری برای این افراد ۱۵ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است.
 
وی نژاد در مورد مشارکت‌های مردمی نیز گفت:در طی ۱۱ ماه سالجاری ۱میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان از راه صندوق‌های صدقات، ۱میلیاردو ۳۷۰ میلیون تومان از راه زکات مال وفطریه وکفاره به عنوان در آمدبه صندوق کمیته امداد واریز شده، وهمچنین به مبلغ ۱میلیاردو ۶۲۶میلیون تومان به طور مستقیم از طرف مردم به عنوان کمک مردمی به کمیته امداد اهدا شده است.

وی گفت::درسال جاری به یک هزارنفردانش آموز بسته آموزشی با هزینه ۸۰ میلیون تومان وبرای ۱۰۰نفراز دانشجو حدودا ۵۰ میلیون تومان شهریه پرداخت شده است.

ولی نژاد در ادامه همچنین افزود:درسالجاری برای ۲۱۳نفر نوع عروس داماد به مبلغ ۳۱۰ میلیون تومان، کمک هزینه جهازیه پرداخت شده وهمچنین برای خرید لازم خانگی مورد نیاز مددجویان به ۵۰۰ خانواده به مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

ولی نژاد در مورد بخش بیمه و درمان مددجویان نیزگفت: در طی ۱۱ ماه اخیر ۳۸۷۰ نفر بیمار تحت پوشش به پزشک خانواده مراجعه نموده اند که از این تعداد ۸۳۱ نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اندکه برای هزینه پزشکی این افرادبه مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان خرج درمان آن‌ها شده است. 

وی همچنین اضافه کرد: برای ۶۱ نفر از زنان سرپرست خانواده که بیمه تامین اجتماعی حق بازنشستگی دارند در طول ۱۱ ماه ۳۹ میلیون تومان از صندوق کمیته امداد حق بازنشستگی پرداخت شده است.
 
رئیس کمیته امداد خوی به فعالیت‌های فرهنگی این اداره اشاره کردو گفت: در طی ۱۱ ماه گذشته ۵۶۰ نفر در اردو‌های زیارتی قم و مشهد و تربیتی شرکت نموده اند که برای اجرای این اردو‌ها به مبلغ ۱۴۵ میلیون تومان هزینه شده است.
 
وی افزود: ۱هزار۵۸۰ نفر در کلاس‌های آموزشی با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان شرکت نموده اند.

ولی نژاد در مورد کمک‌های عمرانی به مددجویان نیزگفت: در سال جاری ۶ واحد مسکن شهری با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان و در بخش روستایی ۲۲ واحد مسکن توسط کمیته امدادساخته شده و به مددجویان تحویل داده شده است.
 
ولی نژاد در خصوص اشتغال زایی برای  مددجویان گفت: در طی ۱۱ ماه اخیر با هزینه ۴ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان برای ۲۲۲ نفر شغل ایجاد شده است؛ که از این تعداد ۱۹۳ مورد ازتسهیلات قرض الحسنه بانکی استفاده کرده اند.

انتهای پیام/م
 

افزایش پرداخت مستمری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.