مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور با حضور ۴ هزار مازندرانی در شهر‌های استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در راستای تربیت حافظان قرآن کریم و تقویت فعالیت‌های قرآنی در کشور برگزار می‌شود، گفت: ۴هزار مازندرانی در آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه امروز آزمون کتبی در استان برگزار شده است و از روز ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه امسال آزمون شفاهی با حضور داوران قرآنی در استان برگزار می‌شود، افزود: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۱۸ رشته قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به همکاری موسسات قرآنی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، گفت: این آزمون در چهار عنوان حفظ قرآن کریم ۱۲ رشته، ترجمه و مفاهیم قرآن دو رشته، سیره و مفاهیم اهل بیت سه رشته و آزمون‌های کتبی سه رشته برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حیدری شناسایی نخبگان قرآنی استان را یکی از اهداف مهم آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم دانست و افزود: گروه آموزش‌های الکتریکی نیز در سه رشته سبک زندگی و سیره معصومین (ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و روخوانی قرآن برگزار می‌شود.

وی گفت: در کنار آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم مسابقات قرآن کریم را در استان در پیش داریم که از فروردین ماه سال آینده به‌صورت شهرستانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ م

برگزاری آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.