صادرات کاکتوس ساکولنت‌ها موجب رونق ارزآوری در استان مرکزی می شود.

صادرات کاکتوس ساکولنت از شهرستان ساوه به خارج از کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک علیرضا ارباب کارشناس مسئول گلخانه‌های جهادکشاورزی ساوه با اشاره به افزایش میزان سطح زیر کشت این محصول در شهرک گلخانه‌ای آوه از سال گذشته تاکنون بالغ بر دو هکتار از گلخانه داران با تکثیر و پرورش این گیاهان موجب رونق فروش و صادرات این محصول درآمدزا و ارزآور شدند.

علیرضا ارباب گفت: به دلیل محدودیت منابع آبی کشت سایر محصولات نظیر سبزیجات و صیفی‌جات، هزینه‌های سرسام آوری را برای گلخانه‌ها در پی دارد لذا کشت انواع کاکتوس و ساکولنت به دلیل مزیت‌هایی که دارد نقطه امیدی برای درآمدزایی گلخانه‌داران در قالب افزایش سطح زیر کشت و صادرات این محصول است.

وی گفت: علاوه بر صادرات این محصول، در چند نوبت متوالی از ساوه به کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، قزاقستان و ... که بصورت گلدانی بارگیری و صادر می‌شود، نیاز داخل کشور را نیز تامین می‌کند.

وی افزود: گرچه اطلاع دقیقی از میزان ارزآوری ایجاد شده برای کشور از محل صادرات این محصول در دست نیست اما براساس آنچه گلخانه‌داران اعلام می‌کنند اگر هزینه کشت این محصول هزینه‌ای بالغ بر یک دلار داشته باشد ارزش صادرات آن به بیش از سه دلار می‌رسد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود با رونق و فروش این محصول دلگرمی گلخانه‌داران برای استمرار کشت‌های گلخانه‌ای بیشتر و انگیزه آنان دوچندان شود.

کارشناس مسئول گلخانه‌های جهادکشاورزی ساوه در پایان گفت: کاکتوس‌ها جزئی از خانواده ساکولنت‌هابه شمار می‌روند و کشت آنها در بزرگترین شهرک گلخانه‌ای بخش خصوصی کشور در آوه رونق یافته است.

انتهای پیام/د

صادرات ساکولنت ها به کشورهای حوزه خلیج فارس ودریای خزر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار