رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سرانه مصرف سموم کشاورزی در استان مرکزی ۱.۵ در صد کمتر از میانگین کشوری است.

مصرف سموم کشاورزی در استان مرکزی ۱.۵ در صد کمتر از میانگین کشوریآنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در حاشیه همایش استانی روز جهانی خاک در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛در خصوص سلامت خاک‌های کشاورزی گفت: میزان سرانه مصرف سموم در هر هکتار از اراضی استان مرکزی یک لیتر است در صورتیکه این میزان در کشور یک و نیم لیتر و میزان مصرف جهانی در هر هکتار دو و نیم لیتر است.

آنجفی افزود: ارزش خاک به اندازه واقعی اش در کشور دانسته نشده است منشأ و منبع بسیاری از تولیدات کشور خاک است چندین هزار سال زمان صرف شده است تا این خاک با ریزدانه‌های موجود به وجود آید.

وی اضافه کرد: به دلیل سوء استفاده‌هایی که از خاک شده است و به دلیل مدیریت‌های نادرست در این زمینه کیفیت خاک‌ها مورد قبول نیست وبر اساس برنامه قرار است که کیفیت خاک به حد مورد قبول برسد و میزان خاکدانه و خاک دانگی و مواد آلی خاک و درصد املاح مختلف خاک به حدنصاب عالی برسد تا به تولید پایدار برسیم.

همایش روز جهانی خاک با حضور محققین فعالان سازمان‌های مردم نهاد در اراک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: در راستای مدیریت منابع خاک و بهره‌برداری مناسب از خاک و مرور سیاست‌های مورد نظر در زمینه خاک، همایش روز جهانی خاک را با حضور محققین فعالین سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های مرتبط برگزار کردیم.

دومین همایش استانی به مناسبت چهاردهم آذرماه روز جهانی خاک در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.