برداشت بید قرمز صادراتی با برند محلات در این شهرستان آغاز شد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ برداشت بید قرمز صادراتی با برند شهرستان محلات آغاز شد و همزمان فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان محلات از روند آغاز برداشت، تولید و بسته بندی بید قرمز در پایانه گل و گیاه شهرستان محلات بازدید کردند.

قمری فرماندار شهرستان محلات در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: بید قرمز به عنوان یک برند جهانی بنام شهرستان محلات ثبت شده و محصولی که قبلا به عنوان سوخت و خوراک دام مصرف می‌شد با همت یک کارآفرین به عنوان محصول با کیفیت و با عنوان صادرات جهانی مطرح است.

قمری افزود: خوشبختانه بید قرمز زمینه اشتغال خوبی را هم در سطح شهرستان محلات فراهم آورده و روزانه ۱۰۰ نفر از بانوان و آقایان به مدت ۴ ماه در این قسمت مشغول به فعالیت هستند.

ارزآوری ۶ میلیون دلاری صادرات بید قرمز

وی اضافه کرد: این محصول به کشور‌های اروپایی، چین، ژاپن و استرالیا صادر می‌شود و خوشبختانه سالانه ۵ تا ۶ میلیون دلار ارز عاید کشور می‌شود و قابلیت و ظرفیت آن را دارد که در بحث توسعه صادرات تلاش‌هایی در سطح استان مرکزی و شهرستان محلات صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان محلات ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ در جلسه اقتصاد مقاومتی مصوب شد زمینی به این کارآفرین واگذار گردد که با مساعدت‌هایی که انجام شد این زمین در اختیار این کارآفرین قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین تلاش‌های در خصوص گاز، برق و آب منطقه‌ای در جهت توسعه این محصول در برخی روستا‌ها انجام شده و امیدواریم تا سال ۱۴۰۵ میزان ۴۰۰ صد هکتار از این محصول را در شهرستان محلات زیر کشت داشته باشیم.


آغاز برداشت بید قرمز صادراتی با برند محلات / ارزآوری ۶ میلیون دلاری صادرات بید قرمز

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.