صادرات کالا از استان مرکزی ۱۶۰ درصد بیشتر از واردات است.

صادرات از واردات در استان مرکزی پیشی گرفتبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اسماعیل حسنی سرپرست گمرکات استان مرکزی گفت:۹۱۰ میلیون دلار کالا از ابتدای سال تاکنون از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده و ۳۵۰ میلیون دلار وارد استان شده و صادرات کالا از استان مرکزی به خارج از کشور از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۶ و سه درصد افزایش یافته است.

حسنی افزود: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، آبمیوه و رانی، شیشه، انواع بلور و چیپس را عمده کالا‌های صادر شده از گمرکات این استان عنوان کرد و گفت: این کالا‌ها به ۸۰ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و بلغارستان صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: انواع ماشین آلات و محصولات اولیه خط تولید، عمده محصولات وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده است که واردات این کالا‌ها افزایش اشتغال، تولید، رونق اقتصادی و صادراتی را در استان به همراه داشته و واردات کالا نیز در این مدت در استان مرکزی از نظر ارزشی ۳۸ واز حاظ وزنی ۱۲ درصد افزایش یافته است.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: با بهبود شرایط و تسهیل امر صادرات پیش بینی می‌شود صادرات کالا از استان مرکزی با ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش به یک و سه دهم میلیارد دلار در پایان سال آینده افزایش یابد.

انتهای پیام/د

افزایش صادرات نسبت به واردات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.