یک میلیون دلار فروسلیس از خمین به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ یک میلیون دلار فروسلیس از خمین به خارج از کشور صادر شد.

 عابدی مدیرعامل شرکت فروسیلیسیم خمین یکی از بزرگترین واحد‌های تولید فرو سیلیسیم کشور  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: شرکت فروسیلیسیم خمین در ۹ ماه ابتدایی امسال بیش از هزار تن محصول به ارزش یک میلیون دلار  به کشور‌های بلژیک، چک، عمان، ترکیه و آلمان صادر  کرده است.

عابدی افزود: شرکت فروسیلیسیم خمین از بهمن ماه سال گذشته در شهرک صنعتی شهرستان خمین آغاز به کار کرده و در حال حاضر توانایی تولید ۱۲ هزار تن محصول را نیز در سال دارد .

وی اضافه کرد: ایران رتبه پنجم تولید این فروآلیاژ ارزشمند را در جهان دارد و در سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون دلار از محل فروش این محصول ارز عاید کشور شده است.

فروسیلیسیم ماده جوانه زا در صنایع بزرگ فولاد سازی و چدن سازی کشور

عسگری مدیر شرکت فروسیلیسیم خمین هم گفت: فروسیلیسیم از ۴ محصول معدنی پوسته اکسیدی آهن، کوک متالوژی، زغال سنگ حرارتی و سنگ کوارتز تولید می‌شود و به عنوان ماده جوانه زا در صنایع بزرگ فولاد سازی و چدن سازی کشور کاربرد دارد.

عسگری تولید برق در پست طراحی شده توسط مهندسان این کارخانه را از مزیت‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: علاوه بر تامین برق مورد نیاز برای تولید، سیستم غبارگیری لحظه‌ای هم برای کاهش خروجی گاز‌های آلاینده کوره‌ها در این شرکت نصب و راه اندازی شده است.

فعالیت ۹ کارخانه بومی در کشور و تولید سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول فروسیلیسیم علاوه بر خودکفایی ایران در تولید این محصول ارزشمند صنعتی کشور را در زمره ۶ کشور برتر تولید کننده این محصول در جهان قرار داده است.

صادرات یک میلیون دلار فروسلیس از خمین

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.