فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف ۹۰ درصدی جرایم فضای مجازی در استان، گفت: امنیتی که با مشارکت مردم ایجاد می‌شود، پایدارترین امنیت محسوب می‌شود.

کشف ۹۰ درصدی جرایم فضای مجازی در زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه پلیس همواره در کنار مردم است، گفت: مردم امروزه خود را مکلف می‌دانند با پلیس همکاری داشته باشند چرا که این احساس در آن‌ها شکل گرفته که همکاری با پلیس زمینه ایجاد امنیت در جامعه است.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه کشور و مردم ما افزود: ۹۰ درصد جرایم در حوزه فضای مجازی توسط پلیس فتا استان زنجان شناسایی و کشف شده که نیاز به ارائه آگاهی و آموزش بیشتر به شهروندان است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه شهروندان بدون توجه به عواقب احتمالی فعالیت‌های ناآگاهانه در فضای مجازی، اطلاعات خصوصی خود را نشر می‌دهند و این یکی از راه‌های سوء استفاده سودجویان بهره برداری از این اطلاعات است، تصریح کرد: شهروندان باید بدانند فضای مجازی بستری غیر قابل اعتماد بوده و از اشتراک گذاشتن تصاویر خصوصی و اطلاعات شخصی در این فضا خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه فضای مجازی تعاملات فیزیکی، بین فردی و خانوادگی افراد را کاهش می‌دهد تصریح کرد: یکی از علت‌های اصلی افزایش جرایم فضای مجازی اعتماد بیش از حد شهروندان به این موضوع است

وی افزود: پلیس فتای استان زنجان در ۱۱ ماهه سال جاری، ۱۱ هزار نفر ساعت، جلسات "آموزش همگانی" در راستای ارتقاء سواد رسانه‌ای و دانش عمومی کاربران فضای مجازی در سطح استان برگزار کرده است.

سردار جهانبخش ادامه داد: جرایم سایبری در استان زنجان، در ۱۱ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصدی داشته و این در حالی است که با تلاش و افزایش توان فنی و علمی کارکنان پلیس فتا بیش از ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی استان زنجان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با توجه به رشد روز افزون جرایم سایبری، تمام کاربران باید دانش رسانه‌ای خود را ارتقاء دهند چراکه توجه به این مهم، هزینه ارتکاب جرم برای مجرمان این حوزه را افزایش و فرصت ارتکاب آن را کاهش می‌دهد.

سردار جهانبخش پایین بودن سطح آگاهی و دانش را عامل مهم جرایم اینترنتی عنوان کرد و ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه از برنامه‌های مهم پلیس فتا است و آگاه‌سازی در طول سال انجام می‌شود.

انتهای  پیام/ن
 

افزایش جرایم سایبری در استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.