فرهاد مجیدی در روز‌های اخیر به کادر فنی استقلال اضافه و این اتفاق با روند پیشرفت این تیم همراه شد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد مجیدی ازجمله استقلالی‌هایی محسوب می‌شود که در بین هواداران فوتبال از محبوبیت بالایی برخوردار است و این اتفاق می‌تواند برای استقلال مفید واقع شود و در آینده به مسائل روحی و روانی تیم و اتحاد و انسجام سکوها کمک کند.

فرهاد مجیدی خصوصیات اخلاقی منحصر به فردی دارد و شاید دایره فرضی حریم شخصی او خیلی با محبوبیتش فاصله دارد و ساده‌تر اینکه فرهاد مجیدی باید در قامت مربیگری برخی خصوصیات اخلاقی شخصی‌اش را به فراموشی بسپارد.

این توصیه‌ها برای فرهاد مجیدی لازم است و به نظر می‌رسد برای قرار گرفتن در رده مربیان حرفه‌ای برخی از این موارد باید لحاظ شود.

۱- فرهاد مجیدی در زمانی که خودش پا به توپ بود خیلی با رسانه‌ها میانه خوبی نداشت و در برخی اوقات و در بازی‌های ورزشگاه آزادی سعی می‌کرد از مصاحبه فرار کند و البته این خصوصیت بد نیست، اما مجیدی برای فرار از مصاحبه گاهی با خبرنگاران به‌تندی برخورد می‌کرد و آن روز‌ها در قامت یک بازیکن شاید این رفتار پسندیده بود و امروز برای یک مربی که قرار است آموزش بدهد زیبنده نیست و مجیدی باید کمی منعطف‌تر از قبل با مسائل برخورد کند.

۲- فرهاد مجیدی امروز مربی استقلال است و روزی در لباس بازیکن برای حریفان کری می‌خواند و یا تعصبش را به رخ می‌کشید، اما در قامت مربیگری مجیدی باید به حریفان احترام بگذارد و کمی حرفه‌ای‌تر عمل کند به‌عنوان‌مثال او در اولین بازی که روی نیمکت نشست و در پایان استقلال با ۴ گل پیروزی شد نشان دادن عدد ۴ برای یک مربی در حالی که با تیم رقیب در این مورد چالش دارند فقط حساسیت‌ها را افزایش می‌دهد و این در شرح وظایف یک مربی نیست که تنش را به سکو‌ها منتقل کند.

چند توصیه به فرهاد مجیدی در قامت مربیگری

۳- مورد دیگری که فرهاد مجیدی باید به‌عنوان یک الگو در جامعه مدنظر قرار دهد رفتار اجتماعی و احترام به قانون است. مجیدی بعد از بازی استقلال و فولاد به تهران بازگشت و درراه فرودگاه تا منزل به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت توسط پلیس متوقف شد و این اولین قانون‌شکنی منجر به جنجال‌های بعدی شد و توصیه ما به فرهاد مجیدی این است: قانون‌شکنی در هر مقامی مستوجب توبیخ و برخورد قانونی است و اینکه شما فکر کنید یک مأمور اگر استقلالی باشد حتماً از تخلف شما می‌گذرد و یا اگر پرسپولیسی باشد بدون قانون‌شکنی شمارا توبیخ می‌کند یک دیدگاه کاملاً اشتباه در مورد قانون است چراکه هر فردی اجازه دارد در فضای شخصی خود طرفدار هر تیمی باشد و انحراف ماجرا از تخلف در سرعت زیاد به بحث هواداری از مربیان پخته و حرفه‌ای برنمی‌آید و شما هم نباید از فضای استقلال و پرسپولیس به سود خود استفاده کنید.

چند توصیه به فرهاد مجیدی در قامت مربیگری

۴- توصیه چهارم به فرهاد مجیدی در مورد حرفه مربیگری این است که با نهایت هوش و ذکاوتی که از فرهاد سراغ داریم ضمن گذراندن مدارج مربیگری می‌تواند تمام داشته‌های شفر را به یغما ببرد و در این راه بدون حاشیه و بی‌سروصدا روزی به‌عنوان یک سر مربی موفق در فوتبال ایران معرفی شود و این امر منوط به بی حاشیه بودن، رفتار قانونمند و مردم دار بودن است که رنگ نمی‌شناسد.

چند توصیه به فرهاد مجیدی در قامت مربیگری


بیشتر بخوانید:

آسیب دیدگی جمجمه هوادار استقلال

خطیر و فتحی راهی سوییس می‌شوند

دعوای دربی باز‌ها در سوئیس حکمیت می‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
ی جوری از مامور راهنمایی رانندگی تو این دو روز قدیس ساختن انگار اوناییکه تو جاده با بد اخلاقی وحس طلبکاری والبته ....اونا من هستم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
عشق است استقلال.
عشق است فرهاد.
شاگرد مکتب حجازی هیچ وقت تسلیم زور نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
قطعا فرهاد مجيدي كار اشتباهي نكرده از برخورد نامناسب پليس فقط فيلم گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
فقط فيلم گرفته باید ببینیم دلیل کارش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
فرهاد مجیدی دقیقا چند سالشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
واقعا جای تاسفه
آخرین اخبار