مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان زنجان گفت: میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان با افزایش ۴۹ درصدی در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بیش از ۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

افزایش ۴۹ درصدی زکات در استان زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان زنجان میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در سال گذشته را ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با فعالیت اثربخش در حوزه جمع‌آوری زکات و همراهی مسئولان، مؤدیان و مبلغان استان زنجان رتبه پنجم کشوری را در بخش زکات در سال گذشته کسب کرد.

وی به آمار زکات جمع‌آوری‌شده تا پایان بهمن‌ماه سال جاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان با افزایش ۴۹ درصدی در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بیش از ۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

صفری با اشاره به ظرفیت بالقوه بالای زکات استان زنجان به‌ویژه در بخش زکات واجب، از تحقق ۱۱۸ درصدی برنامه هدف‌گذاری شده در جمع‌آوری زکات در استان زنجان در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: باوجود فعالیت‌های مناسب و اثربخش در توسعه پرداخت این فریضه الهی، رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند کار تیمی و جهادی، هم‌افزایی و حرکت با برنامه و تبدیل نگاه‌های جزیره‌ای به فعالیت‌های زنجیره‌ای و اثربخش در حوزه جمع‌آوری و هزینه کرد زکات است.

دبیر شورای زکات استان زنجان با تأکید بر اینکه بر اساس آموزه‌های فقهی و دینی اولویت هزینه کرد زکات برای فقرا و نیازمندان است،اظهار کرد : یکپارچگی و انسجام در چارچوب برنامه‌های نظام لازمه رسیدگی هدفمند به نیازمندان جامعه و با نگاه توانمندسازی آن‌ها بوده و هر نهاد و تشکلی باید نقش خود را در این بخش به‌درستی ایفا نماید.

انتهای پیام/ن
 

استان زنجان رتبه پنجم کشوری را در بخش زکات در سال گذشته کسب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.