مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان با افزایش ۴۹ درصدی در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بیش از ۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات در جامعه اسلامی از شئونات حاکم اسلامی است، گفت: امروز کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات با اذن و به نیابت از، ولی کار جمع‌آوری زکات را بر عهده دارد.


وی بابیان اینکه گفتمان سازی، فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن پرداخت زکات نیازمند عزم و همت همگانی در جامعه است، افزود: اگر کار جمع‌آوری و توزیع زکات به‌صورت دقیق و هدفمند انجام شود می‌تواند نقش بالایی در کم کردن فاصله طبقاتی و از بین بردن فقر و محرومیت به‌ویژه در نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه داشته باشد.

وی فلسفه تشکیل شورای زکات را ایجاد همگرایی، انسجام و وحدت در حوزه جمع‌آوری زکات برای ساماندهی مناسب این فریضه الهی عنوان کرد و ادامه داد: تنها نهاد متولی جمع‌آوری زکات در جامعه بر اساس اذن، ولی فقیه و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی کمیته امداد بوده و باید همه برای دستیابی به اهداف شورای زکات و توسعه پرداخت این فریضه الهی خود را متعهد و ملزم به اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های این شورا با محوریت ائمه محترم جمعه بدانند.


صفری با تأکید بر اینکه پرداخت زکات خرج مال نبوده بلکه جمع مال است، آثار پایین‌ دستی زکات را کمک به فقرا و نیازمندان عنوان کرد و گفت: آثار و فواید بالادستی پرداخت زکات، جاری شدن برکت در جامعه بوده که باید این نگاه ابتدا در کارگزاران به باور تبدیل‌شده تا درنهایت در جامعه تبدیل به گفتمان و فرهنگ شود.

صفری با اشاره به ظرفیت بالقوه بالای زکات استان زنجان به‌ویژه در بخش زکات واجب، از تحقق ۱۱۸ درصدی برنامه هدف‌گذاری شده در جمع‌آوری زکات در استان زنجان در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: باوجود فعالیت‌های مناسب و اثربخش در توسعه پرداخت این فریضه الهی، رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند کار تیمی و جهادی، هم‌افزایی و حرکت با برنامه و تبدیل نگاه‌های جزیره‌ای به فعالیت‌های زنجیره‌ای و اثربخش در حوزه جمع‌آوری و هزینه کرد زکات است.

انتهای پیام/

 

تحقق ۱۱۸ درصدی برنامه هدف‌گذاری شده در جمع‌آوری زکات در استان زنجان 

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.