استاندار اردبیل گفت: شهرستان نمین به دلیل قرار گرفتن در موقعیت آب و هوایی خاص در زمینه کشت گلخانه‌ای مستعد می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان سفر به شهرستان نمین و بازدید از چند واحد تولیدی و گلخانه‌ای افزود: مجتمع گلخانه‌ای دهکده سبز نمین یکی از مجتمع‌های گلخانه‌ای در روستای پته خور نمین می‌باشد که در دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: این مجتمع با سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد تومان در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اشتغالزایی ۱۵ راه اندازی شده و سالانه ۶۵ تن توت فرنگی تولید خواهد کرد.

استاندار اردبیل همچنین در این سفر در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی نمین در جریان آخرین وضعیت تامین زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری قرار گرفت.

بهنام جو گفت: زیرساخت‌های راه، برق و گاز این منطقه تامین شده و در نیمه اول سال آینده زیرساخت‌ها تکمیل خواهد شد.

وی از مدیران ذیربط خواست تا با سرمایه گذارانی که قصد فعالیت در این‌منطقه دارند همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

استاندار اردبیل با اشاره به استقرار کارخانه کریستال در این مجموعه گفت: اشتغالزایی این واحد یک هزار و ۵۰۰ نفر می‌باشد که ۴۵۰ میلیارد تومان نیز اعتبار برای این طرح مورد نیاز است که ۲۰۰ میلیارد آن به صورت تسهیلات بانکی تا پایان سالجاری در اختیار این واحد قرار می‌گیرد.

بهنام جو علیرغم شرایط نامناسب جوی و صعب العبور بودن مسیر‌های عبور با همراهی سرپرست معاونت‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری، از پاسگاه‌های مرزی نمین بازدید کرد.

وی ابتدا با حضور در مزار شهید حسینعلی صدآفرین از شهدای مرزبانی جنگ جهانی دوم به مقام شامخ این شهید والامقام ادای احترام کرد.

استاندار اردبیل از مرزداران انتطامی استان قدردانی و خدمت در مرز را برای حفظ امنیت و آرامش مردم، ایثار عنوان کرد.

بهنام جو همچنین در جریان سفر به شهرستان نمین ازتالاب فصلی گللی و شرکت فرآوری پای مرغ آیدا گستر و یک واحد تولیدی راکد سنگ بری بازدید کرد.

انتهای پیام/ح

تولید سالانه ۶۵ تن توت فرنگی در شهرستان نمین

برچسب ها: گلخانه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.