مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین از تولید سالانه بیش از ۳۰۰ هزار اصله نشاء گیاهان دارویی در شهرستان نمین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد حسنی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین با اعلام این خبر افزود: شهرستان نمین با قابلیت ۵ واحد خشک کن صنعتی گیاهان دارویی و همچنین با ۲۰۰۰ متر مربع سطح گلخانه تولید گیاهان دارویی در روستای خانکندی، سالانه بیش از ۳۰۰ هزار اصله نشاء گیاهان دارویی مناسب با اقلیم استان را تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: نشاء گیاه کوچکی است که قسمتی از دوره رشد خود را در محیطی با نور و دمای کنترل شده می‌گذراند و پس از مساعد شدن آب و هوا به زمین اصلی منتقل می‌شود و نشاکاری به عمل انتقال و کاشت نشاء در زمین اصلی گفته می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین افزود: توسعه روش‌های کاشت گیاهان دارویی در این شهرستان، یکی از راه‌های جبران کم آبی و افزایش درآمد کشاورزان است.

حسنی اضافه کرد: نشاء نسبت به بذر، آب کمتری نیاز دارد و در مقابل کمبود آب نیز مقاومت بیشتری دارند. نشا‌ها نسبت به بذر تنفس شدیدتری دارند، از این رو باید تا قبل از کاشت در جای پر نور، خنک و مرطوب نگهداری شوند. همچنین نشا‌ها را می‌توان بسته به موقعیت آب و هوایی در شاسی، گلخانه، تونل‌های پلاستیکی و یا در خزانه هوای آزاد پرورش داد.

وی در پایان مزایای استفاده از نشاء کاری را تقویت سیستم ریشه‌ای گیاهان پیش از کاشت در مزرعه، امکان ایجاد شرایط محیطی مناسب در اوایل رشد، کوتاه کردن طول دوره رشد، پیش رس کردن محصول، رعایت دقیق فاصله بوته‌ها در زمان کاشت و عدم نیاز به تنک کردن سبزی‌های نشایی بر شمرد.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۵ واحد خشک کن صنعتی گیاهان دارویی در نمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.