با توجه به دعوت امارات از هند برای شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی، پاکستان وزیر خارجه خود را به این نشست نفرستاد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، با توجه به دعوت امارات از هند برای شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی که امروز جمعه در ابوظبی امارات عربی متحده آغاز شد، وزیر امور خارجه پاکستان در این نشست شرکت نخواهد کرد بلکه هیئتی بلند پایه به نمایندگی از اسلام آباد در این اجلاس حضور خواهد یافت.

شاه محمد قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان امروز جمعه اعلام کرد این تصمیم دولت پاکستان پس از آن اتخاذ شد که ابوظبی به رغم مخالفت های شدید پاکستان تصمیم گرفت دعوت خود از هند را برای شرکت در این نشست حفظ کند.

قریشی که در پارلمان کشورش سخنرانی می کرد، گفت: "من از امارات عربی متحده خواستم در تصمیم خود در خصوص دعوت از هند برای شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی تجدید نظر کند اما آنها اعلام کردند دعوت نامه خود برای هند را پیش از حمله "پولواما" برای دهلی نو ارسال کرده اند و دیگر مشکل است که بتوانند از دعوت هند در این نشست صرف نظر کنند ".

وزیر امور خارجه پاکستان به حمله انتحاری اشاره می کرد که اواسط فوریه گذشته در منطقه کشمیر تحت کنترل هند روی داد و جان چهل سرباز هندی را گرفت. گروه افراط گرای مسلح "جیش محمد" مسئولیت این حمله خونین را بر عهده گرفته است.

مقامات هند می گویند مقر این گروه در خاک پاکستان است. دهلی نو به همین علت مقامات اسلام آباد را به حمایت از این گروه متهم کرده اند اما پاکستان این اتهام را کاملا بی اساس می داند.

پاکستان از سال 2002 نام گروه جیش محمد را در فهرست سازمان ها و گروه های تروریستی قرار داد. امارات عربی متحده میزبان چهل و ششمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی است.

این نشست روزهای جمعه و شنبه برگزار می شود. امارات از سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند دعوت کرده است به عنوان مهمان افتخاری در این نشست شرکت کند.

وزیر امور خارجه پاکستان هشدار داد اسلام آباد مخالف آن است که به هند در سازمان همکاری اسلامی وضع عضو ناظر داده شود. وزیر خارجه پاکستان همچنین از مولود چاوش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود که از مواضع پاکستان حمایت می کند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پاکستان ، اسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
پاكستان = دردسر
آخرین اخبار