وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اعتراض خود را نسبت به دعوت شدن هند به اجلاس این سازمان اعلام کرد.

پاکستان در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی شرکت نخواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد وزیر امور خارجه این کشور در کنفرانس وزارتی سازمان همکاری اسلامی در امارات به علت حضور داشتن وزیر امور خارجه هند، شرکت نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نسبت به دعوت شدن هند به اجلاس این سازمان اعتراض کرد.

صفحه رسمی حزب «تحریک انصاف» در توییتر اعلام کرد: «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در تماس با دکتر «یوسف احمد» دبیرکل سازمان کنفرانس همکاری اسلامی اعتراض شدیداللحن پاکستان را به دعوت شدن هند به نشست این سازمان اعلام کرد.

قریشی در این تماس اعلام کرد: هند از یک سو در حال نقض مرز‌های پاکستان بوده و از سوی دیگر شیوه تهاجمی نسبت به پاکستان اتخاذ کرده است همچنین در کشتار مردم بی‌دفاع کشمیر نقش ایفا می‌کند. با توجه به این مسائل، پاکستان هرگز نمی‌تواند دعوت شدن هند را به اجلاس سازمان همکاری اسلامی قبول کند.

وی از دبیرکل سازمان کنفرانس همکاری اسلامی خواست که این سازمان علاوه بر محکوم کردن تهاجم هند از دیگر اعضای این سازمان بخواهد که این رویکرد هند را محکوم کنند.

مجلس سنای پاکستان نیز از دعوت شدن هند به نشست کنفرانس همکاری اسلامی انتقاد و اعلام کرد هند به طور علنی به یکی از کشور‌های بنیانگذار این سازمان حمله کرده است و با توجه به این مساله باید اعضای سازمان کنفرانس همکاری اسلامی دعوت خود را پس بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پاکستان ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار