رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی شهرستان اشنویه گفت: از حیث تعداد آثار تاریخی ثبت شده این شهرستان؛ سومین شهر استان آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، موسی خضری رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی شهرستان اشنویه گفت: این شهرستان از شهرستان‌های مرزی استان آذربایجان غربی بوده که از حیث ثبت آثار تاریخی؛ سومین شهرستان‌ این استان است.
موسی خضری با بیان اینکه اشنویه شهری کوچک با طبیعتی بکر و زیبا است، افزود: مهمترین مقاصد گردشگری این شهرستان شامل کتیبه تاریخی و چشمه عین الروم، جنگل میرآباد، پارک جنگلی قلاتوک، روستا‌های گلاز و چهل آسیاب، کوهستان مرزی کیله شین، منطقه تاله جار، بیمضرته و زیارتگاه شیخ رش و شیح محمد هنگان آماده پذیرای گردشگران زیادی است.

وی تصریح کرد: یک واحد بوم گردی در روستای بالاگیر در ایام نوروز بصورت رایگان جهت اسکان در اختیار میمهانان نوروزی قرار خواهد گرفت.

 رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی شهرستان اشنویه ادامه داد: این شهر با رودخانه‌ها و کوه‌های بزرگ احاطه شده و باغ‌های دلکش و مطبوع آن پر از سبزه و گل و میوه‌های مانند گیلاس توجه زیاد مسافران را به خود جلب کرده و به همین دلیل اشنویه پایتخت گیلاس ایران شناخته شده است.
 
انتهای پیام/م
 

جاذبه های گردشگری اشنویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.