معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : نظام‌ آموزشی‌ که بتواند اعتماد و توجه مردم را به خود جلب کند، موفق خواهد بود و دراین شرایط می‌تواند از آموزش محوری به سمت مهارت محوری سوق پیدا کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالمسعود عمادی معاون وزیر آموزش و پرورش امروز در جمع فرهنگیان اصفهان اظهار داشت : امروز از کیفیت مطلوب آموزشی در مدارس عقب افتاده‌ایم و فضا و تجهیزات آموزشی مدارس در ایران نیازمند تحول  اساسی است.

وی با بیان اینکه لازم است بنیه مالی آموزش و پرورش را تقویت کنیم ، ابراز داشت : افزایش اعتبارات دولتی و همراهی خانواده‌ها با مدارس لازمه تقویت آموزش و پرورش است وکمک‌های بین‌المللی و همچنین همکاری خیران مدرسه ساز دیگر منابع تامین کننده برای تقویت نظام آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه پژوهش و ارزیابی و تجهیزات مدارس نیازمند تحول است ، بیان داشت : ایجاد توانمندی در حوزه مدیریت راهبری آموزشی ضروری است و بدون داشتن مدیر شایسته و نظام مطلوب مدیریت در مدرسه نمی‌توان کاری پیش برد.

به گفته عمادی ، نظام‌ آموزشی‌ که بتواند اعتماد و توجه مردم را به خود جلب کند موفق خواهد بود و دراین شرایط می‌تواند از آموزش محوری به سمت مهارت محوری سوق پیدا کند.

وی بیان داشت : امروز مهارت آموزی در کشور مورد توجه قرار گرفته است و این امر باید در مدارس نیز در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری همه مدارس تحت برنامه تعالی مدیریت مدرسه قرار گرفته‌است ، اظهار داشت : برای  تحقق تعالی مدیریت مدرسه ، مدیریت استاندارد در مدارس و همراهی فرهنگیان ضروری است ، باید انگیزه و سطح سواد مدیران را افزایش دهیم و با تدوین برنامه عملیاتی با مشارکت فرهنگیان سطح تعالی مدارس را ارتقا بخشیم.

عمادی با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی در مدارس وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد ، ابراز داشت : باید همه نیروها در وزارت آموزش و پرورش برای اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه بسیج شوند.

انتهای پیام/م

تجهیزات آموزشی مدارس ایران نیازمند تحول اساسی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.