عملیات اجرایی احداث مدرسه باب الحوائج نوش آباد آغازشد

آیین آغاز عملیات اجرایی احداث مدرسه باب الحوائج نوش آباد به همت صندوق قرض الحسنه باب الحوائج و با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه شهید روحی این شهر برگزارشد.

ابوالفضل گرامی، مدیر عامل هیات امنای مدرسه مدرسه باب الحوائج نوش آباد، در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: از آنجا که آموزش و تحصیل از زیربناهای پیشرفت و رشد جامعه و کمبود امکانات و زیرساخت های آموزشی در شهر نوش آباد یکی از مشکلات دیرینه این شهر است صندوق قرض الحسنه باب الحوائج نوش آباد با استعانت از خداوند متعال از محل درآمد صندوق در سال های گذشته و درآمد سالهای آینده اقدام به ساخت یک باب مدرسه در مجاورت مدرسه های شهید روحی و شهید تقوی شاد کرده است.

به گفته وی، این مدرسه 6 کلاسه پسرانه با مساحت 2100 متر مربع از محل درآمدهای قبلی و آینده صندوق قرض الحسنه باب الحوائج شهر نوش آباد طی مدت 4 تا 5 سال احداث می شود.

گرامی با اشاره به اینکه این مدرسه به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد تا درراستای ایجاد درآمدپایدار و هزینه های جاری آن از محل صندوق جبران شود و در آینده مشکلات مالی نداشته باشد افزود: هزینه ساخت و ساز این مدرسه 2 میلیارد و 200 میلیون تومان تخمین زده شده است که در حال حاضر 700 میلیون تومان آن برای احداث مدرسه تا مرحله سفت کاری تا شهریورماه 98 آماده است.

به گفته وی، کل هزینه مدرسه از محل سپرده گذاری سپرده گذاران صندوق قرض الحسنه باب الحوائج شهر نوش آباد تامین می شود.

مدیر عامل هیات امنای مدرسه مدرسه باب الحوائج نوش آباد، پیشنهاد خرید زمین بزرگتر نیز برای مدرسه و احداث سوله ورزشی و سالن همایشی آن را در دستور کار داریم.

گرامی، تصریح کرد: 3 هزار نفر عضو سپرده گذار این صندوق هستند که مشارکت مالی خود در ثواب اجر و پاداش احداث این فضای آموزشی و باقیات الصالحات جاودانه خود شریک هستند.

وی با تاکید بر اینکه حتی افرادی که از 5 تا 10 هزار تومان می تواننددر این صندوق سپرده گذاری کنند عواید آن برای این مدرسه سازی استفاده می شود گفت: هر سپرده گذار با سپرده گذاری در این صندوق و مشارکت در کار خر مدرسه سازی باقیات الصالحات خود را پس انداز خواهدکرد.

به گفته وی، کارکنان صندوق قرض الحسنه باب الحوائج شهر نیز نوش آباد نیز همه به صورت افتخاری و خیریه کار می کنند و ریالی در مقابل کار خود به عنوان حقوق دریافت نمی کنند.

شایان ذکر است: آیین آغاز عملیات اجرایی احداث مدرسه باب الحوائج نوش آباد به همت صندوق قرض الحسنه باب الحوائج با تلاوت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، سخنرانی کوتاه سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، سخنرانی امام جمعه نوش آباد، خاطره گویی پدر شهید احسان روحی و مرشدخوانی ورزش باستانی زورخانه ای در مدرسه شهید روحی این شهر برگزارشد.

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش به منظور بازدید از روند طرح های عمرانی و آموزشی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به استان اصفهان سفر کرده است.

بازدید از روند طرح های عمرانی و آموزشی، دیدار با فرهنگیان، بازدید از مراکز آموزشی، افتتاحیه سالن ورزشی، مراسم کلنگ زنی و شرکت در مجمع خیرین و تجلیل از آنان از جمله برنامه های سفر وزیر به دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل است.

 

انتهای پیام/م

 

کلنگ زنی احداث مدرسه باب الحوائج نوش آبادبا حضور وزیر آموزش وپرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار