معاون اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در حال حاضر 4 هزار و 942 کلاس درس در استان اصفهان نیازمند تخریب و بازسازی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مهدی میربد  عنوان کرد: عمر مفید فضای فیزیکی مدارس حدود 35 تا 40 سال است بنابریان با این وصف مدارس با سن بالا مطابق ضوابط و آیین نامه ها پس از بررسیهای کارشناسی در لیست مدارس نیازمند مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: تراکم جمعیت دانش آموزی در هر منطقه نیز جزو ملاکهای اصلی برای اولویت‌بندی احداث بناهای آموزشی در مناطق مختلف خواهد بود به همین دلیل احداث مدرسه در مناطقی همچون مسکن مهر بر دیگر بخشها مقدم است.

معاون اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان بیان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارت دولتی در مقایسه با تعداد زیاد مدارس نیازمند مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی لازم است تا مشارکت خیران در احداث و تجدید بینای اماکن آموزشی وجود داشته باشد.
میربد ادامه داد: تعداد بالغ 4 هزار و 942 کلاس درس در استان اصفهان نیازمند تخریب و بازسازی است که نقش خیران در این بخش نیز کاملاً واضح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: در 3 سال گذشته از مجموع پروژه های تحویلی به آموزش و پرورش استان اصفهان، پروژه‌های خیرساز از 69 درصد در سال 93 و 79 درصد در سال 94 به 74 درصد در سال 95 افزایش یافته است.

معاون اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان اضافه کرد: در شهرستان  شهرضا نیز در 3 سال گذشته تعداد 7 پروژه تحویل اداره آموزش و پرورش شده که تعداد 5 عدد از این پروژه ها با مشارکت خیران یا توسط خیران بنا شده است.

 میربد در ادامه این مطلب افزود: از جمله پروژه‌های خیرساز در شهرستان شهرضا می‌توان به پروژه های چون مدرسه محمدی شماره  «2 »، مدرسه حاج غلامعلی اسماعیلی در شاهزاده علی اکبر، مدرسه صفیان و مدرسه کوپایی اشاره کرد.

وی ادامه داد: خیران این شهرستان هر ساله نقش فعالی نیز در جشنواره خیران مدرسه ساز استان دارند.

معاون اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان اظهار کرد: جشنواره خیران مدرسه ساز استان اصفهان امسال در اول اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان عنوان کرد: در زمینه استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس نیز در شهرستان شهرضا تا کنون 53 درصد از مدارس شهرستان ، به سیستم های حرارت مرکزی مجهز شده اند که امید است با تخصیص اعتبارت نهایتاً تا 2 سال آینده همه سیستم های گرمایشی استان، استانداردسازی شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.