معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۵۰ میلیون دلار برای اجرای طرح‌های حفاظت از منابع آب و خاک در سال آینده اختصاص یافت.

اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار به طرح‌های آبخیزداری سال ۹۸به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آقایی،معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه همایش نقش آموزه‌های دینی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در قم گفت: در بودجه سال آینده ۱۵۰ میلیون دلار برای اجرای طرح‌های حفاظت از منابع آب و خاک تصویب شده است.

وی افزود: امسال در حوزه حفظ منابع آب و خاک در ۶ هزار و ۸۴ نقطه در ۳۵۰ شهرستان طرح‌های آبخیزداری با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که در هفته منابع طبیعی به بهره برداری می‌رسد.

آقایی با اشاره به تصویب بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری در برنامه بودجه سال آینده گفت: سال ۹۸ مسئولیت سنگینی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری بر عهده ما گذاشته شده است که امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها برنامه‌های در نظر گرفته شده به خوبی اجرا شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری حال و احوال منابع طبیعی را ناخوش اعلام کرد و گفت: متعدد بودن متولیان زمین موجب شده که هر روز شاهد دست اندازی و تعرض به عرصه‌های طبیعی باشیم.

آقایی با بیان اینکه گاهی عده‌ای با آگاهی یا ناآگاهی، عمد یا سهو با دور زدن قانون از دستگاهی مجوز ساخت و ساز در زمین‌های ملی را می‌گیرند افزود: دستگاه مجوز دهنده هم وعده می‌دهد نگران نباشید شما کار خودتان را انجام دهید ما آن را در قالب طرح هادی می‌آوریم و مجوز می‌گیریم.

وی افزود: متاسفانه از این دست تخلفات به علت کثرت متولیان الی ماشاءالله در کشور در حال رخ دادن است.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور برخورد با چنین پدیده‌ای را نیازمند اتفاق دستگاهی دانست و از تشکیل جلسات متعدد برای ایجاد پنجره واحد در این زمینه خبر داد.

آقایی افزود: در قالب طرح جامع شهری هرآنچه طرح در بیرون محدوده شهری و خارج از طرح هادی اجرا شود تخلف و غیرقانونی است.

وی با اشاره به گسترش پدیده زمین خواری در کشور گفت: بیشترین تخلفات در موضوع مسکونی در استان تهران، تخلفات گردشگری در استان‌های شمالی و تخلفات معادن در استان‌های معدن خیز رخ داده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری یادآور شد در این همایش حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور در سخنانی با توجه به وجود صد‌ها آیات و روایات در زمینه ضرورت حفظ منابع طبیعی تاکید کرد: از روحانیان و مبلغان می‌خواهیم از تریبون‌ها و منابر خود برای ترویج فرهنگ عمومی حفاظت از طبیعت تلاش کنند.

در ادامه این مراسم از ۱۷ مبلغ و روحانی فعال در عرصه حفظ انفال و منابع طبیعی در روستا‌های استان تجلیل شد.

کاشت نهال با حضور مادر شهیدان سراجی از شهدای مدافع حرم پایان بخش این همایش بود.

انتهای پیام/ش

معاون وزیر جهاد کشاورزی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.