رییس شورا‌های حل اختلاف استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج پرونده قتل از طریق شورای حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام علی زمانی رییس شورا‌های حل اختلاف استان قزوین در همایش منادیان صلح با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون پنج پرونده قتل منجر به رضایت شده است، گفت: در این مدت توانستیم ۶۰ هزار فقره از پرونده‌های قضایی استان را در شورا‌های حل اختلاف مختومه کنیم که ۳۲ درصد آن به صلح و سازش ختم شد.

حجت الاسلام زمانی افزود: اعضای شورای حل اختلاف استان ۹۴۷ نفر هستند که از این میان ۲۴۶ همکار روستایی، ۱۶۲ مسئول دفتر، ۱۳۹ همکار ستادی و چندتن از قضات با شورا‌های حل اختلاف همکاری دارند.

وی یکی از مشکلات اصلی شورای حل اختلاف را قانون استخدامی کارکنان دانست و گفت: در این زمینه همکاران شورای حل اختلاف مراجعات متعددی دارند و اظهار می‌کنند که هنوز وضعیت استخدامی آن‌ها مشخص نشده است.

این مقام قضایی ادامه داد: قانون شورای حل اختلاف برای بار مجدد تمدید شده است و امیدواریم که با پیگیری نمایندگان مجلس و رییس کل دادگستری بتوانیم مشکلات حقوق و پرداخت‌های کارکنان را تابع قانون کار بیاوریم.

انتهای پیام/ک

مختومه شدن ۶۰ هزار پرونده قضایی در شورا‌های حل اختلاف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار