آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان کردستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامل گلباغی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان گفت: آزمون کتبی قرآن کریم امروز همزمان با سراسر کشور با شرکت یک هزار و ۳۲۶ نفر در ۹ حوزه امتحانی در سطح استان کردستان برگزار شد.

گلباغی با اشاره به اینکه نتیجه این آزمون ساعت ۱۷ عصر امروز اعلام خواهد شد، بیان کرد: شرکت کنندگانی که حداقل ۷۰ امتیاز را در آزمون کتبی کسب کنند به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا خواهند کرد.

وی افزود: حفظ قرآن کریم در این آزمون شامل هشت رشته و مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت هم شامل هفت رشته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با اعلام اینکه در مجموع هفت هزار و ۱۵۵ نفر کردستانی در این آزمون ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد پنج هزار و ۲۶۹ نفر در بخش شفاهی و یک هزار و ۳۲۶ نفر هم در بخش کتبی ثبت نام کردند.

وی افزود: این آزمون در سه گروه حفظ، مفاهیم و الکترونیکی و در ۱۸ رشته و ۲۴ عنوان برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه آزمون شفاهی از ۱۱ تا ۱۶ اسفند توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود، گفت: ۱۶ تا ۲۳ اسفند هم مرحله دیگر این آزمون توسط اداره کل آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.
گلباغی گفت: از تعداد کل شرکت کنندگان در این آزمون ۵۷ درصد را بانوان و ۴۳ درصد را آقایان تشکیل دادند.

وی یادآور شد: علاوه بر آمار کل ثبت نام کنندگان استان در این آزمون، ۶۵۰ نفر هم از زندانیان در این رقابت شرکت کردند که آزمون آن‌ها توسط خود اداره کل زندان‌های استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.