بهای جهانی نفت و طلا در معاملات روز پنجشنبه با روند کاهشی همراه بود.

قیمت نفت و طلا کاهش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بهای جهانی نفت در معاملات روز پنجشنبه با کاهش همراه بود. ثبت رکورد جدیدی در میزان ذخایر نفتی آمریکا و همچنین تضعیف بازدهی در بخش صنایع ژاپن و چین از مهمترین علل پایین آمدن قیمت نفت در روز پنجشنبه عنوان شده است.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] با ۲۴ سنت کاهش معادل ۰.۴ درصد، ۶۶ دلار و ۱۵ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] با ۲ سنت کاهش ۵۶ دلار و ۹۲ سنت دادوستد شد.

به گفته کارشناسان، با رشد حجم تولید روزانه نفت آمریکا به دو میلیون بشکه در روز، حجم ذخایر نفتی این کشور نیز افزایش یافته است. این در حالی است که کاهش رشد اقتصادی چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان بر میزان خرید نفت آن نیز تاثیر گذاشته است.

ژاپن نیز به عنوان دومین اقتصاد بزرگ آسیا فعالیت‌های صنعتی خود را کاهش داده است که این رویه با پایین آمدن میزان تقاضا و کاهش بهای نفت ارتباط داشته است.

در همین حال، بهای جهانی طلا به تاثیر از تقویت ارزش دلار به پایین‌ترین سطح طی دو هفته گذشته رسید و هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۰.۱ درصد کاهش  ۱۳۱۸ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار