قیمت نفت و طلا در معاملات امروز دوشنبه به تاثیر از تعویق مهلت افزایش تعرفه‌های تجاری علیه واردات کالا‌های چینی توسط آمریکا افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات امروز دوشنبه با اندکی افزایش همراه بود. چشم انداز مثبت در خصوص نتایج نشست تجاری آمریکا و چین که رشد اقتصاد جهانی را به دنبال دارد از مهمترین علل افزایش بهای نفت عنوان شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه پیشرفت‌های محسوسی در مذاکرات واشنگتن و پکن حاصل شده است گفت که مهلت افزایش تعرفه‌های تجاری علیه واردات کالا‌های چینی را که پیش از این اول ماه مارس تعیین شده بود به تعویق خواهد انداخت.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] با ۱۴ سنت افزایش معادل ۰.۲ درصد، ۶۷ دلار و ۲۶ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] با ۱۱ سنت افزایش معادل ۰.۲ درصد، ۵۷ دلار و ۳۸ سنت دادوستد شد.

نشانه‌های کاهش عرضه جهانی از دیگر دلایلی است که قیمت نفت را پشتیبانی می‌کند. شرکت‌های انرژی آمریکا قرار است در هفته جاری شماری از پروژه‌های حفاری خود را برای مدتی متوقف کنند. این روند علاوه بر افزایش تقاضا برای نفت، باعث کاهش میزان ذخایر نفتی آمریکا نیز خواهد شد.

در همین حال، به تعویق افتادن مهلت افزایش تعرفه‌های تجاری علیه واردات کالا‌های چینی توسط آمریکا موجب شد بهای جهانی طلا در معاملات امروز دوشنبه افزایش یابد و هر اونس طلای اسپات با ۰.۳ درصد افزایش ۱۳۳۱ دلار و ۴۳ سنت معامله شد. بهای سایر فلزات گرانبها نیز در معاملات امروز با روند افزایشی همراه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار