در پی توییت رئیس‌جمهور آمریکا درباره افزایش قیمت نفت، بهای طلای سیاه با کاهش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتر خود تلاش‌های سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) را برای کاهش سطح تولیدات نفتی زیر سؤال برد، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۱۰ سنت کاهش (معادل ۰.۲ درصد) به ۶۴ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت که روز گذشته با ۳.۵ درصد افزایش همراه بود، امروز به پایین‌ترین سطح از ۱۴ فوریه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با ۲۹ سنت کاهش (معادل ۰.۵ درصد)، ۵۵ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه معامله شد.

ترامپ روز گذشته (دوشنبه) در حساب توییتر خود درباره بهای نفت ابراز نگرانی کرد و نوشت: قیمت نفت بسیار بالاست، اوپک راحت باش! جهان نمی‌تواند افزایش قیمت را تحمل کند! 

کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه از اواخر سال گذشته میلادی موافقت کردند که روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت از سطح تولیدات خود را بکاهند تا با اشباع بازار مقابله کنند. عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان محسوب می‌شود، به تازگی اعلام کرده است که از ماه مارس سطح تولیدات خود را بیش از پیش کاهش خواهد داد.

این در حالی است که کارشناسان بر این باورند تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران و ونزوئلا که از جمله تولیدکنندگان نفت محسوب می‌شوند، باعث افزایش بهای طلای سیاه شده است.

در پی ثبات در ارزش دلار آمریکا، بهای طلا هم امروز (سه شنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر ۱۳۲۷.۴۰ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار