در جریان حفاری یک کارگاه باستانی سنگ تراشی در کشور مصر مجسمه‌های غول پیکری به شکل ابوالهول به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باستان شناسان به تازگی موفق به کشف باقی‌مانده‌های یک کارگاه باستانی در کشور مصر شده اند که در آن بقایای یک ابوالهول از جنس ماسه وجود دارد.
 

این کارگاه باستانی در منطقه (Gebel el Silsila) کشف شده است و کارشناسان قدمت ابوالهول را متعلق به ۳ هزار سال پیش و دوران فرعون آمنهوتپ سوم (Amenhotep III) پدربزرگ فرعون توت تخمین زده اند.
 

افزون بر ابوالهول که دارای سر است، کارشناسان بقایای سایر آثارباستانی شامل انواع سنگ نوشته، برخی مجسمه‌های ناتمام، مجسمه یک مارکبری که عمداً نابود شده است و وسایلی از این دست  را کشف کرده اند.
 

تیم کاوشگری از کشور سوئد به همراه باستان شناسان مصری این کارگاه ساخت مجسمه‌های باستانی را کشف کرده اند، متون نوشته شده بر روی سنگ نوشته‌ها به خط باستانی هیروگلیف حکاکی شده اند.
 

پس از مرگ آمنهوتپ سوم در سال ۱۳۵۴ پیش از میلاد، فرزند او آخن آتون به فرمانروایی مصر رسید، در طول آخرین فصل حفاری باستان شناسان موفق به خارج کردن پنج متر از تنه ابوالهول شده اند که حدود سه متر و نیم ارتفاع دارد.
 
 
بخشی از سرابوالهول به گفته کارشناسان بر اثر حادثه‌های مختلف در قرن‌های پیش از بین رفته است، در این کارگاه باستانی افزون بر استاد کاران شاگردانی نیز به کار می‌پرداختند که نمونه‌های تمرینی سنگ تراشی‌های آن‌ها باقی مانده است.
 

کارشناسان به طور تصادفی این کارگاه را پیدا کردند و اولین بخش از ابوالهول که از خاک خارج شده است سر آن بوده است.
 
تیم باستان شناسان اکنون به کار بررسی برای تفسیر و ترجمه متن‌های نوشته شده بر روی سنگ نوشته‌ها هستند تا به یافته‌های جدیدی در این باره دست یابند.
 
منبع:Dailymail
 
انتهای پیام/

تصاویری از ابوالهولی اسرار آمیز در مصر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
یاد سریال یوسف پیامبر افتادم
چه سریال زیبایی بود
آخرین اخبار