جامعه اسلامی مدیران در بیانیه‌ای راه عبور از مشکلات را توجه به افق چهل ساله دوم انقلاب دانست.

راه عبور از مشکلات کشور توجه به افق چهل ساله دوم انقلاب استبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جامعه اسلامی مدیران در بیانیه‌ای به تشریح بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی پرداخت.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بیانیه رهبر معظم انقلاب که پس از حضور پرشور مردم در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد افق جدیدی را پیش روی انقلاب اسلامی گشودند. این بیانیه دارای تحلیل منطقی از گذشته و حال کشور و نگاه واقع بینانه به آینده ایران اسلامی است. اشاره به دستاورد‌های ثبات و امنیت، علم و فناوری، مشارکت مردمی، بینش سیاسی، عدالت و مبارزه با فساد، عیار معنویت و اخلاق، استقلال و آزادی کشور نشان از جامعیت نگاه رهبر فرزانه انقلاب به شرایط حال دارد.

مخاطب قرار گرفتن جوانان برای ادامه جهاد بزرگ که همان قبول مسئولیت و تعالی بخشی نظام است مهم‌ترین بخش از بیانیه گام دوم را تشکیل می‌دهد. رهبر انقلاب اسلامی در قسمتی از این بیانیه می‌فرمایند: "اینک در آغاز فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی مایلم با جوانان عزیزم، نسلی که پا به میدان می‌گذارد تا بخش دیگری از جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را آغاز کند سخن بگویم. "

آمادگی جوانان برای حضور در عرصه‌های مدیریتی و انتقال تجربه پیش قراولان انقلاب به آنان، نخستین گام در تحقق خواست رهبری است. جوانانی که به گواه کارشناسان، هر زمان به آنان فرصت داده شده است با حضور خود رافع مشکلات کشور بوده اند. جهت تحقق این مهم، علاوه بر مسئولان، جوانان، نقش کلیدی و محوری خود را می‌بایست ایفا کنند.

انتظار می‌رود این قشر پر انگیزه با تلاش بی وقفه، بدور از یاس و ناامیدی و با همتی سترگ، به عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ورودکنند در این بین هر چند ناملایماتی وجود خواهد داشت، اما مخاطبان بیانیه رهبرمعظم انقلاب نباید از تلاش و ممارست شبانه روزی دست بردارند.

تاکید بر استقلال کشور به عنوان یک دستاورد ارزشمند، وجه دیگری از مطالبه رهبری است. حفظ و صیانت از استقلال و آزادی از جمله مواردی است که در وصیّت سیاسی الهی امام خمینی (ره) نیز مورد تاکید قرار گرفته است. ایشان خطاب به جوانان می‌فرمایند:"از جوانان، دختران و پسران، می‌خواهم که استقلال و آزادی و ارزش‌های انسانی را، ولو با تحمل زحمت و رنج فدای تجملات و عشرت‌ها نکنند. " این بیانات نشان از جایگاه بی بدیل استقلال و آزادی در کشور دارد. موضوعی که تمام شعوب یک جامعه را در ذیل خود در بر می‌گیرد.

از طرفی تاریخ چهل ساله انقلاب و گذر از فراز و نشیب‌های فراوان، تجربه‌ای گرانبها را برای کشور به ارمغان آورده است که حفظ و انتقال آن به نسل‌های آینده امری ضروری است. ضرورت این مساله زمانی مشخص می‌شود که رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند با بزرگنمایی، مشکلات موجود را غیر قابل حل وانمود کنند این در حالی است که ملت بزرگ ایران از آزمون‌هایی به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر سربلند بیرون آمده و نباید تجربه فتح الفتوحات گذشته را از یاد برد.

رشد شتابان در زمینه توسعه سرمایه انسانی و جمعیت کثیر فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال‌های پس از انقلاب نشان از آن دارد که مدل کسب و کار در جامعه به سمت شرکت‌های دانش بنیان در حال تغییر است. تغییری که بدون برنامه ریزی دقیق، مسئولانه و آموزش محور به موفقیت نخواهد رسید و چنانچه این مهم محقق شود از معضلات کشور، جز اندکی باقی نخواهد ماند؛ لذا همانطور که در توصیه‌های رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید شده است نهاد‌های تصمیم گیر در زمینه پیشران علمی کشور همچنان باید تلاش کنند و بر اشتغال دانش محور تاکید داشته باشند. از این رو استفاده از سرمایه انسانی علمی کشور نیازمند جهادی بزرگ است.

امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند ثبات، امید و تلاش بوده و تنها راه عبور از مشکلات موجود این است که چشمان ملّت به افق چهل ساله دوم انقلاب دوخته شود تا بتواند از گردنه‌های پیش رو برای رسیدن به پیشرفت و سعادت واقعی عبور نماید؛ لذا قوای سه گانه، سازمان ها، نهاد‌های مردمی، احزاب و آحاد مختلف مردم باید با عزم ملی برای تحقق این بیانیه اقدام به طراحی نقشه راهی مدقن و هدفمند نموده و از تمام ظرفیت‌های موجود کشور برای پیشبرد آن بهره ببرند و انتظار است دولت و مجلس برای بکارگیری مدیران جوان ریل گذاری لازم را صورت دهند. همچنین در سند چشم انداز پنجاه ساله کشور که در حال تدوین است، مسئولان امر، این سند مهم و راهبردی را بر مبنای بیانیه گام دوم تهیه و تنظیم نمایند و تا حد ممکن سرفصل‌های چشم انداز نیم قرن آینده کشور را با افق گام دوم انقلاب انطباق دهند. بدون تردید این تقارن، برکات فراوانی برای کشور به همراه خواهد داشت.

اعضای جامعه اسلامی مدیران که ظرفیتی ارزشمند از اندوخته ۴۰ سال تجربه مدیریت کشور را به همراه دارند آمادگی خود را برای ایجاد تحولی انقلابی در نظام مدیریتی کشور برای نیل به تمدن نوین اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب اعلام می‌دارد و دست جوانان عزیز و انقلابی را به گرمی می‌فشارد تا گام دوم که با حضور نسل جوان به جمهوری دوم تعبیر می‌شود را مستحکم‌تر از گام اول بردارند و همچنان پرشتاب در عرصه‌های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و مرزبندی با دشمن، حرکت پرشور و بالنده انقلاب اسلامی به سمت تعالی تداوم یافته و با استفاده کامل از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کم نظیرکشور، ایران اسلامی در جایگاه یک ابرقدرت مصلح در آینده نه چندان دور ظاهر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار