معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سهم اعتبارات فرهنگی در بودجه عمومی حدود ۳ درصد است که ۱۵ درصد از آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، کاراندیش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: سهم اعتبارات فرهنگی در بودجه عمومی حدود ۳ درصد است که ۱۵ درصد از آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده می‌شود و ۸۵ درصد هم در اختیار سایر نهاد‌ها است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در نگاه اول وقتی صحبت از فرهنگ می‌شود همه نگاه‌ها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معطوف می‌شود، اما باید پذیرفت سهم اعتباری داده شده به این وزارتخانه به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌ها باشد.

وی گفت:با همه اهمیتی و تاثیر که فرهنگ در بخش‌های مختلف جامعه دارد، اما همچنان این موضوع در کشور مظلوم واقع شده و نیازمند نگاه جدی تری است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:اگر توجه به فرهنگ با جدیت و عزم راسخ همه دستگاه‌ها دنبال شود بدون شک شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور خواهیم بود.

کاراندیش با بیان اینکه در تلاشیم این سهم افزایش یابد گفت: اعتبارات امسال دو برابر گذشته است و توانستیم اعتبارات استان‌ها را تا شش برابر اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: با همه کمبود‌های اعتباری در تلاشیم تا درآمد پایدار ایجاد کنیم و این موضوع در مجلس مصوب شده است تا درآمد‌های پایدار به استان‌ها داده شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اختصاص این اعتبارات به استان‌ها می‌تواند به اجرای برنامه‌ها کمک کند تا با تحرک بیشتری بتوان فعالیت‌های هنری را توسعه بخشید.

کاراندیش گفت: گاهی در عرصه‌های عمرانی و اقتصادی هم به دلیل نداشتن مدیریت مناسب و برنامه با کمترین بازدهی روبرو شده ایم که مشکل ساز شده است.

وی گفت::داشتن برنامه و مدیریت منابع مالی در شرایط کنونی از اولویت‌های مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانهاست.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون بیش از دو هزار موسسه قرآنی در کشور راه اندازی شده است و ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد به فعالیت مشغول هستند.

وی گفت: بیش از ۵۰۰ سالن سینما هم در کشور احداث شده است، اما در تامین زیرساخت‌های فرهنگی نیازمند توجه و حمایت بیشتر هستیم.

وی افزود: رشد فضایل اخلاقی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت همه برنامه‌ها قرار دارد و تلاشیم با تدوین برنامه‌های دینی و قرآنی به این عرصه توجه بیشتری کنیم.

وی توسعه رسانه‌ها در کشور را در پاسخگویی به نیاز مخاطبان ضروری دانست و گفت: در حال حاضر ۷ هزار روزنامه، هفته نامه و فضای مجازی در کشور راه اندازی و فعالیت دارند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ۴۰ سال گذشته به تجربه خوبی در عرصه‌های هنری رسیده ایم، اما باید دنبال توسعه زیرساخت‌های فرهنگی باشیم واین بخش را تقویت کنیم تا سایر کار‌ها محقق شود.

وی گفت:اگر در فرهنگ نتوانیم به توسعه پایدار برسیم در سایر امور هم به موفقیت قابل توجهی نخواهیم رسید به همین دلیل شورای فرهنگ عمومی در همه استان‌ها فعال شده است.

در پایان این مراسم حجت الاسلام سید مهدی حسینی به عنوان مدیرکل جدید ارشاد استان قزوین  معرفی می شود.

پیش از این اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان بود که چندی پیش استعفا کرد.

انتهای پیام/ک

مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار