نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از مخالفت آمریکا و متحدانش با پیشنهاد مسکو به این سازمان خبر داد.

مسکو: آمریکا و متحدانش در تلاش برای آزمایش عوامل شیمیایی ممنوعه هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «الکساندر شولگین» نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد آمریکا و متحدان آن با پیشنهاد روسیه به این سازمان در خصوص گسترش فهرست سلاح‌های شیمیایی ممنوعه مخالفت می‌کنند، زیرا آن‌ها به صورت مخفیانه تسلیحات شیمیایی ممنوعه را آزمایش می‌کنند.

این مقام روس گفت: واضح است که آمریکا و نزدیکترین متحدانش مانند انگلیس نهایت تلاش خود را به کار می‌بندند تا با پیشنهاد روسیه برای گسترش فهرست سلاح‌های شیمیایی ممنوعه مخالفت کنند. علت این مخالفت این است که آن‌ها در مراکز تخصصی ناتو روی سلاح‌های شیمیایی جدید تحقیق و آزمایش می‌کنند.

اظهارات شولگین پس از آن مطرح شد که که روز گذشته [دوشنبه] انگلیس به ۲۰ کشوری که مخالف پیشنهاد روسیه برای گسترش فهرست سلاح‌های شیمیایی ممنوعه هستند، پیوست.

روسیه پیشتر چنین پیشنهادی را مطرح کرده بود. با این حال، دبیرخانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی گفته است برخی موارد پیشنهادی روسیه با معیار‌های این سازمان مرتبط نیست.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به عدم رسیدگی و توجه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به پیشنهاد روسیه ابراز تاسف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار